מטרות הלימודים:
-
הקניית מיומנויות הדרכה וחניכה למורה חונך.
-
העצמת תפקיד המורה-החונך במערך התמיכה הבית ספרית.
-
הקניית ידע ותובנות אודות הקשיים המרכזיים איתם מתמודדים המתמחים בהוראה (סטאז'רים) בשנה הראשונה לעבודתם.
-
הצגה של מגוון דרכי הדרכה והערכה וההדרכה בשימוש מושכל בהן.
-
לימוד האופן הנכון ללוות את המתמחים בהוראה (סטאז'רים) במהלך השנה הראשונה לעבודתם
תוכני הלימודים: ניתוח אירועים של הדרכה וסוגיות שונות מההתנסויות של המורה הצעיר בשדה, כלים להערכה, משוב ורפלקסיה באמצעות שיח הדרכתי, התמודדות עם קשיים ודילמות בתחומים הנוגעים למשמעת, להורים, לניהול גן וכיתה, להטרוגניות ועוד, שינוי תפקיד המורה-החונך: מהוראה להדרכה באמצעות רכישה של מיומנויות קשב ואמפתיה, גורמי לחץ ושחיקה וההתמודדות עימם, אתיקה מקצועית, ניהול קונפליקטים, עבודת צוות, עבודה עם הורים, ניהול ומנהיגות ועוד, הלומד המבוגר – למידת עמיתים
קהל היעד: מורים וגננות בעלי תואר אקדמי ותעודת הוראה.