הכשרה והנחיה לכתיבת סיפורי חיים תאפשר לאנשים העוסקים בתחומי החינוך ובתחומים הטיפוליים לכתוב על עצמם ועל אחרים. כתיבת הסיפורים מאפשרת לאדם לבטא את עולמו הפנימי תוך התמודדות עם ה"צנזור הפנימי" שבו, להביע את יחסיו עם הסובבים אותו, להביט לאחור על זיכרונותיו ולעמוד על משמעותם, לתת פרשנות מחודשת למציאות שאותה חווה ולהגיע לתובנות חדשות.
בנוסף לסדנת הכתיבה יתקיימו בקורס הרצאות אורח בנושאים רלוונטיים כגון משמעות הזיכרון, מחקר נרטיבי, תיעוד בווידאו, כלים לעריכת ראיונות וטיפול במסמכים ועוד. כן ייפגשו המשתתפים עם כותבים מיומנים של סיפורי חיים.
מטרת הלימודים היא להתנסות בכתיבת סיפורי חיים.
תחומי הלימוד: מהות הנרטיב – סיפורי חיים והיסטוריית חיים; חשיבותו של הסיפור בחיי אדם; משמעות הזיכרון האיש והחברתי; יחסי הגומלין בין הסיפור ובין המציאות; גישות שונות לפרשנות נרטיבית; סוגת הסיפור ומאפייניה; דילמות הכרוכות בתוכן של סיפורי חיים ובארגונם לצורך כתיבה; שפה ושיח בסיפורי חיים; התנסות בכתיבה של חלקים מסיפורי חיים של המשתתפים ושל אחרים.
קהל היעד: מורים ואנשי חינוך, יועצים חינוכיים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, בוגרי מדעי ההתנהגות, מטפלים באמנות ובהבעה המעוניינים לכתוב סיפורי חיים או להשתמש בכתיבת סיפורי חיים בעבודתם.