הכשרת מורים מובילי מידענות בדגש על פיתוח אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה
ההשתלמות להכשרת מובילים לפיתוח יחידות לימוד מבוססות מידענות מתוקשבת היא מבין הדרכים בהן משרד החינוך מוציא לפועל את מדיניותו להטמעה וליישום של תהליכי מידענות משולבי אסטרטגיות חשיבה במערכת החינוך.
מטרת ההשתלמות להכשיר מנהיגות חינוכית אשר תוביל תהליך הטמעה של למידה מידענית בבתי ספר ושילובה בתחומי דעת שונים בכל שכבות הגיל.
מטרת הלימודים:
לפתח מנהיגות חינוכית להובלת אוריינות ומידענות מתוקשבת, לפתח אסטרטגיות חשיבה ברמה גבוה: חשיבה ביקורתית, רפלקטיבית, יצירתית, חדשנית, פתרון בעיות וחשיבת חקר מדעית, כמו כן לפתח מיומנויות של לומד עצמאי בעל היכולת לאתר בעצמו מידע רלוונטי, לטפל בו באופן מושכל, להפיק ממנו את הדרוש, ליצור ממנו ידע מבוסס ולהציגו כהלכה – כל זאת על ידי ניצול מושכל של טכנולוגיות המידע והתקשורת.
תחומי הלימוד:
-
לימודי בסיס עיוניים, סדנאות ועבודה מעשית: במשך הלימודים התלמידים יעסקו בפיתוח מודלים ויחידות לימוד מתוקשבות תוך שימוש באסטרטגיות מידעניות בגישה המעודדת חשיבה.
-
השפעתה של התרבות הדיגיטלית על החינוך
-
למידה ואסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה: מידענות, מאפייני למידה מידענית מתוקשבת, התאמתה לשכבות גיל שונות ולתחומי דעת שונים, פיתוח מודלים ויחידות הוראה מידעניות בסביבה מתוקשבת; סוגיות באתיקה, ערכים וקניין רוחני ברשת; החדרת שינויים במערכת החינוך וכישורי הנחיה בסביבה דיגיטלית.
קהל היעד: מורים בעלי תואר ראשון לפחות, אורייני מחשב ברמה גבוהה, המלמדים תחומי דעת שונים מלבד מחשבים.