התכנית קיימת במסלולים הבאים:
בגיל הרך, בחינוך היסודי, בחינוך המיוחד ובחינוך המיוחד בחברה הערבית
מטרות הלימודים:
-
הקניית מיומנויות הדרכה וחניכה.
-
הקניית ידע ותובנות אודות הקשיים העיקריים שעימם מתמודדים המתמחים בהוראה (סטאז'רים) במהלך שנת העבודה הראשונה.
-
העצמת תפקידו של המורה-החונך במערך התמיכה הבית ספרית.
-
ללמד את המורה-החונך כיצד ללוות את המתמחים בהוראה (סטאז'רים) במהלך שנת העבודה הראשונה.
-
חשיפת המורה-החונך למגוון דרכי הדרכה והערכה והדרכתו לשימוש מושכל בהן.
תכני הלימודים:
-
כלים להערכה, משוב ורפלקציה על ידי שיח הדרכתי.
-
ניתוח אירועי הדרכה וסוגיות מגוונות מההתנסויותו של המורה הצעיר בשדה.
-
שינוי תפקיד המורה-החונך: מהוראה להדרכה על ידי רכישת מיומנויות קשב ואמפתיה.
-
התמודדות עם קשיים ודילמות בתחומים הקשורים למשמעת, הורים, ניהול גן וכיתה, הטרוגניות ועוד.
-
הלומד המבוגר- למידת עמיתים.
-
גורמי לחץ ושחיקה וההתמודדות עימם,ניהול קונפליקטים, עבודת צוות, אתיקה מקצועית, עבודה עם הורים, ניהול ומנהיגות ועוד.