תכנית הלימודים משלבת בין למידה עיונית-תאורטית ובין התנסות מעשית אשר מלווה בהדרכה אישית ובסדנאות רפלקטיביות.
מטרת הלימודים הינה להכשיר מועמדים לתפקידי ניהול בתי-ספר, תוך שימת דגש על המנהל כמנהיג חינוכי.
תכנים עיוניים:
-
היכרות עם תאוריות פדגוגיות ןחינוכיות בדרך לבניית החזון החינוכי ועם הגורמים אשר משפיעים על מדיניות החינוך בכלל, ועל בית הספר בפרט.
-
הבנת האפקטיביות של בית הספר כארגון לומד המובל על ידי המנהל, דרך התנסות בלימוד המבוסס על חקר אירועים ופתרון בעיות.
-
רכישת מיומנויות וכלים הנדרשים לשם הטמעת האידיאולוגיה החינוכית-פדגוגית בבית הספר ובקהילה הסובבת אותו.
התנסות מעשית:
-
חשיפה למורכבות עבודת מנהל בית הספר באמצעות תצפיות וליווי המנהל בעבודתו.
-
התנסות בעשייה ניהולית על ידי הובלת פרוייקט יישומי.