תחומי הלימוד:
מגוון רחב של קורסים לבחירה מתחום האמנות החזותית, מתחום המוזיקה, מתחום התאטרון והדרמה ומתחום התנועה והמחול:
* קורסים עיוניים, המקנים ידע תיאורטי בתחומים השונים של האמנות מקורסי מבוא ועד לקורסים מעמיקים.
* סדנאות יצירה, המקנות כלים ליצירה ולביטוי אישי.
* קורסים עיוניים המשולבים בסדנאות, המדגישות את הזיקה שבין ההיבטים התיאורטיים של האמנות ובין גילומם בחומר, בתנועה,
בצליל ובמשחק.
* קורסים מתמקדים בהוראת האמנויות ובשילוב האמנויות בהוראת תחומי דעת אחרים שמקנים כלים, שמאפשרים לארגן ולבצע
אירועים, טקסים, מסיבות בית-ספריות ופעילויות העשרה בתחום האמנויות במסגרת החינוך הפורמלי והבלתי-פורמלי.
במסגרת הלימודים יתקיימו: צפייה מודרכת במופעי תאטרון, מוזיקה ומחול, תערוכות וסיורים לימודיים.
ניתן לבחור בקורסים בודדים מתוך מגוון הקורסים המוצע למשתלמים בתחומי האמנות השונים (אמנות חזותית, מוזיקה, תאטרון ודרמה, תנועה ומחול), או במקבץ בין-תחומי על-פי נושאי עניין, כדוגמת המקבצים שלהלן:
א. אמנות ישראלית בת זמננו: אמנות חיה ונושמת -דיון באמנות חזותית עכשווית (כולל ביקור מודרך בתערוכות ובסדנאות ומפגש עם אמנים). התאטרון בישראל- מחזות ודמויות מרכזיות; תאטרון פוליטי; צפייה מודרכת במופעי תאטרון; מחול בישראל.
ב. היצירה העממית: ריקודי עמים וריקודים אתניים; תרבות ואמנות האסלאם; נשים במחול. מסכות – מטקסים מאגיים לאמנויות הבמה; מזרח ומערב במוזיקה; שורשים מוזיקאליים – מפגש יהודי- ערבי; תאטרון צלליות במזרח ובמערב;אמנות יהודית במהלך הדורות.
ג. תאטרון לילדים ולנוער: תאטרון טוב לילדים מהו?; הפקת הצגה לילדים ולנוער;ניתוח מחזות לילדים;עקרונות ביקורת התאטרון; סדנה לכתיבת מחזות לילדים ולנוער; עיצוב תפאורה; תאטרון בובות: בניית בובות ועקרונות הפעלתן, דרמה יצירתית – מסיפור להצגה.
קורסים נוספים המוצעים למשתלמים:
א. אמנות חזותית: פרקים באמנות ישראלית, הגדולים באמני הרנסנס, קיטש ואסתטיקה באמנויות לילדים, יצירה במגוון חומרים קדרות למתחילים, רישום, ציור ותלת מימד,אמנות עתיקה בארץ-ישראל, התנסויות בעקבות אמנים, התחריט וההדפס, ירושלים בתקופת המקרא –אמנות ואומנות, תיאוריות חינוכיות בראי האמנות,סגנונות באמנות – תיאוריה ומעשה, עיצוב קירות קרמיים בביה"ס, השואה באמנויות (באמנות החזותית, בתאטרון ובקולנוע) ודרכי הוראתם, ביה"ס כסביבה לימודית – עיצוב בחומרים, גלריה ככלי לחינוך לאמנות.
ב. מוסיקה: פרקים בתולדות המוזיקה עד התקופה הקלאסית, פרקים בתולדות המוזיקה מהתקופה הקלאסית עד ימינו, הלחנה למתחילים תוך כדי התנסות באלתור ורכישת ידע מוזיקלי בסיסי, אודות השיר, שימוש במחשב בהוראת המוזיקה, מוזיקה לגיל הרך, שילוב מוזיקה בתכני דעת בהוראה, האזנה פעילה לילדים, הכרות עם הרפרטואר המוזיקלי מתקופת הרנסנס ועד התקופה המודרנית - מבחר יצירות מתוך תכנית הלימודים בבתיה"ס.
ג. תאטרון ודמה: תולדות התאטרון בזמן העתיק, הקומדיה מראשיתה ועד ימינו, אהבה רומנטית אצל שקספיר- פרשנות בימתית, מבט מהשוליים: טרגיקומדיה, אמנות התפאורה,תולדות התאטרון בזמן החדש, סדנת משחק, דרמה יצירתית: עיבוד דרמטי של טקסטים מקראיים.
ד. תנועה ומחול: תולדות המחול הקלאסי, תנועה - מודעות ויציבה, מאימפרוביזציה לכוריאוגרפיה, אסתטיקה וסגנונות במחול - תיאוריה ומעשה, לרקוד בין הצלילים – דיאלוג בין מוזיקה ותנועה, תנועה יצירתית לגיל הרך, מודרניזם ופוסט מודרניזם במחול, לרקוד בין הצלילים – דיאלוג בין מוזיקה ותנועה.