בשנים האחרונות מחקרים על המוח מראים כי קיים קשר הדוק בין תפיסה של מושגים מוחשיים ומופשטים לבין תנועה ושליטה מוטורית. לפי תאוריות ה-embodied cognition וה-embodied semantics מושגים מקבלים את משמעותם באמצעות האסוציאציות שלהם לייצוגים סנסו-מוטוריים. מפורסמים בכך "נוירוני המראה" שנתגלו במוח. בנוסף ממצאים רבים נוספים תומכים בקשר הזה בין תנועה לתפיסה. לפני כשישים שנה הצין ד"ר משה פלדנקרייז את השיטה שפיתח לפי טענה זו. במסגרת השיטה קיימים מאות שיעורי תנועה שמטרתם לשכלל - הן את יכולת התנועה של התלמיד הן את יכולת הקשב, הלמידה והתפיסה הכללית שלו.
הוראת השיטה מתקיימת כבר שנים רבות במסגרות של אקדמיה למחול, גני ילדים פרטיים ובמסגרות חינוך מקצועיות אחרות. כעת הגיע הזמן להנחיל את הידע הטמון בשיטה ואת שיעורי התנועה האלה במערכת החינוך הרגילה בכלל ובגיל הרך בפרט. השיעורים הותאמו לתלמידים בחינוך הקדם-יסודי ובחינוך היסודי, כך שהם אורכים כ-5 דקות, על מנת שיהוו פתיח ליום הלימודים. לפתיח זה תהיה תרומה ממשית לשיפור יכולת הקשב והלמידה של התלמידים.
מטרות הלימודים:
-
היכרות עם שיטת פלדנקרייז מתוך למידה.
-
שיעורי התנסות ושיפור יכולת התנועה.
-
הקנייה של מיומנות ללמד את השיעורים הקצרים בכיתות.
תחומי הלימוד:
המורים יתנסו בשיטת הפלדנקרייז במסגרת בשיעורי תנועה. בהמשך יתקיימו דיונים תאורטיים על הערכים הלימודיים של השיעורים על בסיס ההתנסות. המורים יודרכו לפי מערכי שיעור קצרים המותאמים להעברה בכיתה, יתנסו ויוכשרו ללמדם - בהנחיה של צוות המנחים.