בשנים האחרונות, תחום השיווק הולך ותופס תאוצה בכל המערכות הארגוניות והתעשייתיות בארץ ובעולם. שיווק טוב הוא זה שמוביל את החברות המסחריות לעבר הצלחתן. תודעת השיווק והשירות הפכו לחלק אינטגראלי מהאסטרטגיה העסקית של כל הארגונים הגדולים בעולם. התחרות הגוברת יוצרת ביקוש רב לאנשי מקצוע שיש בידם הידע והמיומנות למצוא פתרונות שיווקים הולמים.
במסגרת הלימודים במגמת הנדסאי תעשייה וניהול עם התמחות בשיווק וניהול נתמודד עם נושאים תיאורטיים ומעשיים בתחומי ניתוח והבנת התנהגות צרכנים, קביעת המחירים בארגון, היכרות עם עולם הפרסום והבנת שיטות ההפצה והפרסום בארגונים השונים, כל זאת תוך התנסות אישית באמצעות סימולציות שיווקיות בכיתה וסיורים בשטח הרלוונטיים לנושא.
בהתמחות ניהול השיווק ירכוש הסטודנט את הכלים, השיטות והגישות ליצירת אינטראקציה בין הארגון/המפעל/ לבין שוק הלקוחות- הצרכנים.
בוגרי המגמה יכולים להשתלב תחומי עיסוק מגוונים ובהם: ניהול השיווק במפעל/ארגון, תכנון אסטרטגית פרסום, המחרה, מכירות שטח ופיקוח על צוותי מכירה, תפ"י, ניהול ובקרת איכות, ניהול משאבי אנוש, ביצוע סקרי דעת קהל ומחקרי שוק, הקמה, ניהול ותפעול מערכי טלמרקטינג ועוד.
בין נושאי הלימוד:
מתמטיקה, אנגלית, שרטוט טכני, מבוא לטכנולוגיות מידע, יישומי גיליונות חישוב אלקטרוניים (EXCEL), יישומי מחוללי יישומים בתעשייה (ACCESS), תקשורת נתונים, מבוא לאבטחת וניהול האיכות, בקרת איכות סטטיסטית, הנדסת שיטות, מדידת עבודה, ניהול הייצור, מבוא להנדסת אנוש ויסודות הבטיחות, ניהול מערכות וטכנולוגיות מידע ERP, מבוא לתכנות מערכות, הסתברות וסטטיסטיקה, התנהגות ארגונית, יסודות הניהול, מבוא לתורת הארגון, ניהול משאבי אנוש, מבוא לכלכלה, מבוא למימון וניתוח כדאיות, חשבונאות, תמחיר, סיורים בתעשייה, אירועים בתעשייה, מבוא לשיווק, ניהול השיווק, ניהול המכירות, תקשורת שיווקית, סדנת מיומנויות מכירה, תמהיל המוצר, מחירים ותמחור, מערכות הפצה, פילוח שווקים, התנהגות צרכנים, מידע שיווקי, שיווק שירותים, שיווק תעשייתי ומוסדי ושיווק בינלאומי.