מסלול בית ספר יסודי - כתות א'-ו', במתכונת דו - חוגית כולל את המקצועות:
ספרות, מקרא, תקשורת, מדעים, מתמטיקה ואנגלית.
*הלימודים מתקיימים במתכונת דו-חוגית למעט החוג לאנגלית ומסלול הגן. על הסטודנט לבחור שני חוגי לימוד מהחוגים המוצעים בבית הספר היסודי או העל - יסודי.
1.החוג לספרות (במסלול בי"ס יסודי - כיתות א'-ו' או במסלול בי"ס על יסודי - כיתות ז'-י')
הלימודים מקנים עקרונות יסוד של ארגון טקסט ספרותי ושל סוגות ספרותיות. מושם דגש מיוחד על יצירות הנכללות בתכניות הלימודים ועל ספרות ילדים לסוגיה ולענפיה.
בין נושאי הלימוד:
מבוא לשירה, מבוא לפרוזה, מבוא לספרות עממית, מבוא לספרות ילדים, מבוא לדרמה, פרדוקסים בספרות, שירת ביאליק, הסיפור הקצר, הרומן הישראלי, סוגיות בשירה העברית , המיתוס מן העולם הקדום למודרני ועוד.
2.החוג למקרא (במסלול בי"ס יסודי - כיתות א'-ו' או במסלול בי"ס על יסודי - כיתות ז'-י')
לימודי המקרא מקנים לסטודנט ידיעות בתחום חקר המקרא ופרשנותו היהודית, בהיסטוריה של תקופת המקרא ובמורשת הספרותית של ספר הספרים.
בין נושאי הלימוד:
מבוא למקרא, העיצוב האומנותי של סיפורי המקרא, ספרות המקרא על רקע המזרח הקדום ותרבותו, פרשיות בחקר החוק המקראי, קריאה ספרותית בסיפור יציאת מצרים, סיפורי אליהו ואלישע, עיונים בספר עמוס, סוגיות מוסריות במקרא, חורבן, גלות וגאולה, עיון משווה אדם וגורלו בספרות החכמה, חיי הפרט והכלל בראי השירה.
3.החוג לתקשורת וחינוך (במסלול בי"ס יסודי - כיתות א'-ו' או במסלול בי"ס על יסודי - כיתות ז'-י')
בלימודי החוג, יפתח הסטודנט מיומנות פדגוגית בשימוש באמצעי התקשורת, אמצעי הוראה וכישורי הפקה עצמית של תוצרי תקשורת לטובת קהילת בית הספר.
הלימודים בחוג לתקשורת בחינוך כוללים קורסים בתקשורת המונים: עיתונות, טלוויזיה וקולנוע, כתיבה ואתיקה עיתונאית, סדנת רטוריקה ותרבות הדיבור. יושם דגש על שילוב התקשורת בחינוך ובהוראה. תכנית הלימודים משלבת לימודים עיוניים עם סדנאות הפקה כגון צילום ועריכת וידאו, צילום אומנותי וכתיבה עיתונאית.
בין נושאי הלימוד:
מבוא לתקשורת המונים, עקרונות בהוראת צריכה נבונה, סדנה להפקת וידאו, עיתון בית ספר, חינוך לתקשורת, כתיבה ואתיקה עיתונאית, סדנת רטוריקה ותרבות הדיבור, מבוא למדיום הצילום, יסודות המבע הקולנועי.
החוג למדעים (במסלול בי"ס יסודי - כיתות א'-ו')
תכנית הלימודים מתבססת על גישה המשלבת בין תחומי המדע, הטכנולוגיה, החברה והסביבה. התוכנית כוללת מגוון קורסים במדעים, בהם נלמדים מושגי יסוד, עקרונות, תופעות ותהליכים, בזיקה להוראה בבית הספר ולרלוונטיות לחיי היומיום ולסביבה. הלימודים העיוניים משולבים בעבודה מעשית, מעבדות, טיפוח מיומנויות חשיבה וחקר מדעיים. התכנית כוללת קורסים מקוונים וסיורים לימודיים.
בין נושאי הלימוד:
מדעי החומר, גוף האדם, מבנה הצמח ותפקודו, מדע וטכנולוגיה, טבע וסביבה, ביולוגיה של התא, חשמל ומגנטיות, אקולוגיה ואיכות הסביבה, אסטרונומיה, זואולוגיה ומיניות האדם.
4.החוג למתמטיקה (במסלול בי"ס יסודי - כיתות א'-ו' או במסלול בי"ס על יסודי - כיתות ז'-ט')
מטרת החוג להכשיר מורים בעלי ידע במתמטיקה ובחינוך.
בהכשרת מורים לכיתות א' - ו': הבניית ידע מתמטי של הלומד מהשלבים האינטואיטיביים למבנה הלוגי של המקצוע.
בהכשרת מורים לכיתות ז' - ט': הרחבה והעמקה של הידע המתמטי, הלוגי והדדוקטיבי של המקצוע.
בין נושאי הלימוד:
תורת המספרים, תורת הקבוצות, ממספרים לפעולות, משחקי חשיבה במתמטיקה, תפיסות מוטעות במתמטיקה, גיאומטריה אוקלידית, גישה אינטואיטיבית בגיאומטריה , ממספרים למשתנים, פונקציות וגרפים, לוגיקה, הוראת מתמטיקה, מודלים לפתרון בעיות, תולדות המתמטיקה, מבנים מתמטיים.
5.החוג לאנגלית (במסלול בי"ס יסודי - כיתות א'-ו' או במסלול הרב גילי - כיתות ג'-י')
החוג לאנגלית מכשיר מורים לאחד המקצועות הנדרשים ביותר במערכת החינוך. החוג מקנה ללומדים את הידע הנדרש בדיסציפלינה, את מיומנויות השפה ואת הידע התיאורטי והמעשי בתחום הוראת האנגלית.
במסלול בית הספר היסודי, יוכשרו מורים שיתמחו בשיטות ההוראה המתאימות לילדים הלומדים בכיתות היסוד. הם יעמיקו את הבנתם בהקניית תשתיות הידע הלשוני בשפה זרה, שישמשו כבסיס להקניית כישורים לשוניים מורכבים יותר במערכת העל יסודית.
במסלול הרב גילי יוכשרו מורים שיתמחו בהוראת השפה הן בבתי הספר היסודיים והן במסלול העל יסודי, בכיתות ז‘-י‘. הלומדים במסלול זה יעסקו גם בתהליכי המעבר מבית הספר היסודי לחטיבת הביניים, ויעמיקו בתוכניות ובמגוון דרכי ההוראה של טווח גילאים רחב, מתוך מטרה להקל על המעברים.
הכשרת הלומדים בחוג בנויה על בסיס הגישה התקשורתית הדוגלת בהקניית שפה בהקשר התרבותי והתקשורתי, תוך הבנת מבנה השפה וספרותה.
בין נושאי הלימוד:
ספרות ילדים באנגלית, דרמה יוצרת ,פסיכולינגוויסטיקה , רכישת קריאה וכתיבה בשפה זרה, אבחון דידקטי באנגלית , הוראה בכיתות הטרוגניות, שילוב יישומי המחשב בהוראת האנגלית.
*החוג לאנגלית הוא חד חוגי ואין אפשרות לשלב עמו לימודים בחוג נוסף.