מטרות התכנית: פיתוח תפיסת עולם ערכית ביחס לחינוך משלב (Inclusive Education), ולהכלת תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות רגילות, הקניית ידע מקיף, המבוסס על מחקר עדכני, להכרת אוכלוסיות שונות, מאפייניהן וצורכיהן, הגברת המודעות לקידום רווחתם (Well-being) של ילדים בעלי רקע תרבותי שונה וצרכים שונים והקניית יכולת פיתוח תכניות התערבות ייחודיות, הנותנות מענה לקשיי ההוראה ולקשיים החינוכיים העומדים בפני המורה בכיתה המשלבת.
עקרונות מנחים של התכנית
התכנית מושתתת על שלוש חטיבות לימודים: תפיסות וגישות בחינוך המשלב, סוגיות בתכנון לימודים בחינוך המשלב ודרכי התערבות עם אוכלוסיות משולבות.
תהליכי הלמידה בתכנית מתבססים על מגוון דרכי הוראה: הרצאות, תרגילים, דיונים, למידה עצמית, התנסויות בסדנאות ופיתוח תכניות התערבות במסגרות עם אוכלוסיות משולבות.