מטרות הלימודים של תואר ראשון בהפרעות תקשורת:
1.להקנות ידע תאורטי,מדעי וקליני מעמיק ואינטגרטיבי בהיבטים פיזיולוגיים, קוגניטיביים, לשוניים, רגשיים, חברתיים, התפתחותיים, נוירולוגיים, פסיכולוגיים ופתולוגיים של שפה, דיבור, שמיעה, למידה ותקשורת, תוך דגש על יישום ידע זה במחקר, הוראה ועבודה קלינית (אבחון, טיפול, מניעה, שיקום, חינוך וייעוץ).
2. לתת הכשרה בסיסית בנושאי מחקר רלוונטיים לתחום לשם עידוד תלמידים מצטיינים להמשיך לימודיהם בתארים מתקדמים.
3. להכשיר סטודנטים לעבודה כקלינאים בתחום של הפרעות שפה דיבור שמיעה ותקשורת.
4. להכשיר סטודנטים לעבודה קלינית עם ילדים ומבוגרים אשר שפתם הראשונה אינה עברית, כגון המגזר הערבי ואוכלוסיית העולים.
להכשיר סטודנטים לפתח וליישם טכנולוגיה מתקדמת בתחום המחשבים למטרות אבחון, שיקום ומחקר.
5. לעודד מחקר בין-תחומי תוך דגש על: (א) הבנת תהליכים תקינים ובלתי תקינים של דיבור, שפה, שמיעה, למידה ותקשורת (ב) פיתוח שיטות קליניות יעילות ואמינות לאבחון וטיפול בהפרעות בתקשורת (ג) פיתוח טכנולוגיה ממוחשבת לצורכי מחקר, אבחון, טיפול ושיקום (כגון עזרי תקשורת חלופית, משוב ביולוגי באמצעות עיבוד אותות דיבור, וכו').