הלימודים לתואר שלישי מחולקים לשני שלבים:
שלב מחקר א' ושלב מחקר ב'
בסמוך לתחילת לימודיו של הסטודנט, ועדת הדוקטורט של בית הספר לעבודה סוציאלית, בתיאום
עם המנחה, תיקבע אם להקים לסטודנט ועדה מלווה
שלב מחקר א':
בשלב זה על התלמיד להכין את הצעת המחקר המורחבת ולעמוד בדרישות אחרות שיוטלו עליו
(כגון, קורסים הקבועים בתכנית הלימודים). לרשות התלמיד עומדת שנה אחת להגשת הצעת
המחקר לוועדת הדוקטורט.
בסמוך לסיום שלב זה ועדת הדוקטורט של ביה"ס לעבודה סוציאלית, בתאום עם המנחה יקבעו
אם להקים לסטודנט ועדת מלווה. במידה ולא הוקמה ועדה מלוה, ועדת הדוקטורט תבחן את הצעת
המחקר ותיעזר גם בחוות קוראים חיצוניים. החלטת ועדת הדוקטורט לאשר את ההצעה, לדחותה
או לדרוש שינויים ותיקונים תתבסס על חוות דעת אלו.
משקבעה ועדת הדוקטורט כי הצעת המחקר עומדת בקריטריונים הנדרשים, היא ממליצה בפני
הרשות ללימודים מתקדמים על מעבר לשלב מחקר ב'.
שלב מחקר ב':
שלב זה מתאפיין בבצוע המחקר וכתיבת עבודת הדוקטורט. כמו-כן, התלמיד ימשיך ללמוד
בהתאם לצורך, בקורסים הנדרשים בתכנית הלימודים. פרק הזמן המוקצה להשלמת מכסת
הלימודים ולביצוע עבודת המחקר הוא שנתיים. הארכה מעבר לתקופה זו טעונה המלצת ועדת
הדוקטורט של ביה"ס לעבודה סוציאלית ואישור הרשות ללימודים מתקדמים.