תנאי קבלה:
- בעלי תואר בוגר באנגלית בחוג לשפה וספרות אנגלית בציון של 80 לפחות ובחוג להוראה בציון של 80 לפחות או בעלי תעודת הוראה בציון של 80 לפחות
-רשאים להגיש מועמדותם גם תלמידי תעודת הוראה באנגלית במסלול הדו-שנתי שסיימו שנה א' בציון של 80 לפחות ובעלי ציון ממוצע של 80 לפחות בחוג לשפה וספרות אנגלית. מעמדם יהיה "על תנאי" עד לסיום תעודת ההוראה בציון של 80 לפחות.
-רשאים להגיש מועמדות גם תלמידים בעלי ממוצע של 76 – 79 בחוג לשפה וספרות אנגלית במידה והם בעלי ניסיון בהוראה של 3 – 5 שנים לפחות בחטיבת הביניים או בחטיבה העליונה.
-במקרים מסוימים יתקבלו תלמידים שיש להם רישיון הוראה במקום תעודת הוראה בתנאי שיהיו בעלי ניסיון של 5 שנים לפחות בהוראת האנגלית בבית-הספר העל-יסודי.
-תינתן עדיפות לבעלי ניסיון בהוראה.
-במקרים מסוימים יידרשו התלמידים להשלמות.
-מועמדים שבמהלך לימודי הב"א לא למדו סטטיסטיקה, יחויבו בהשלמה בתחום זה.
-מועמדים בעלי תואר B.Ed חייבים להגיש מסמכים שיש בהם ציון משוקלל לתואר ראשון. הם יחויבו בבחינת כניסה באנגלית ובמידה ויעברוה הדרישה להשלמות תתבסס על היקף השעות ותכני הלימוד בקורסים שהשתתפו בהם במסגרת לימודי ה-B.Ed.
-ועדת המ"א של התכנית רשאית לדרוש בחינת כניסה בכתב ו/או ראיון אישי.
-המועמדים חייבים לעמוד גם בתנאי הקבלה של החוג ללמידה, הוראה והדרכה.
-מועמד בעל תואר ראשון ממוסד להשכלה גבוהה ששפת ההוראה בו אינה עברית, חייב לעמוד בבחינות ידע בעברית ברמה הנדרשת על-ידי האוניברסיטה, כתנאי לקבלתו ללימודים.
-מועמדים בוגרי אוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן בוגרי אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יחויבו לעמוד בהצלחה בבחינת ה- GRE
אודות המסלול:
מטרת הלימודים לתואר שני בהוראת האנגלית כשפה זרה היא להעמיק את ההשכלה של התלמידים בנושאים הקשורים בתהליכי הוראה ולמידה של הוראת אנגלית כשפה זרה, תוך התמחות בתיאוריות הפסיכולוגיות, הפדגוגיות, הפילוסופיות והבלשניות המנחות תהליכים אלו ועל רקע מבנה הדעת של המקצועות. בתכנית ירכשו התלמידים במשולב כלי מחקר וניתוח, בעזרתם יוכלו לרכוש ולפתח ידע עיוני, מחקרי ויישומי בנושאים השונים ובכך לקדם את התחום התיאורטי ואת ביטויו בשדה. בכך מכשירה התכנית מנהיגות מדעית ופדגוגית להוראת האנגלית כשפה זרה ולמחקר של ההיבטים הקשורים בכך.