תואר שני בייעוץ והתפתחות האדם מכשיר סטודנטים בשישה מסלולי לימוד מתקדמים:
במגמה לייעוץ חינוכי - הכשרת סטודנטים לייעוץ חינוכי כמו גם לייעוץ במסגרות חוץ בית-ספריות. בוגרי המגמה עובדים כיועצים חינוכיים בבתי"ס ובמסגרות פרטיות, כמו: במרכזים לליקויי למידה, ארגונים.
במגמה לטיפול באמנויות – ביבליותרפיה - מכשירים אנשי-מקצוע המטפלים באמצעות ספרות (ביבליותרפיה). בוגרי המגמה עובדים הן במסגרת משרד החינוך (בבתי"ס) והן במשרד הבריאות, במסגרות לטיפול בבריאות הנפש, בבתי אבות וכד'.
במגמה לחינוך והתפתחות האדם - המאפשרת ללומדים להבין את התפתחותו הרגשית, שכלית והתנהגותית של האדם מלידתו ועד בגרותו. בוגרי מגמה זו מרחיבים את המחקר בתחום ונותנים סיוע מקצועי לעובדים במסגרות החינוך בגיל הרך ובמסגרות קהילתיות אחרות
במגמה לחינוך ומחוננים ומצטיינים - המגמה מכשירה לתפקיד של מנחי מורים למחוננים, למתעניינים בפיתוח תוכניות לימודים וסביבות למידה המיועדות לתלמידים אלה, בחשיבה על מדיניות ותכנון לאומי בנושא, בפיתוח כלי אבחון בתחום המחוננות לסוגיה, ובסיוע לתלמידים מחוננים ומצטיינים ולמשפחותיהם.
בתכנית הרב תחומית בחינוך והתפתחות בגיל הרך - תכנית הלימודים מעניקה בסיס ידע רחב ועדכני בנושאים הקשורים להתפתחות וחינוך בגיל הרך, מהלידה ועד 8 שנים. התכנית מיועדת לעוסקים בגיל הרך במסגרת החינוך הפורמלי המעוניינים להרחיב ולהעמיק את הידע בתחום, כמו גם למטפלים ולאנשי מקצוע בתחומים שונים המעוניינים להתמחות בגיל הרך. התכנית מתאימה גם למכינים עצמם לקראת תפקידי הדרכה, יעוץ וריכוז פרויקטים חינוכיים, כמו גם לתפקידים חינוכיים בתחום הגיל הרך בעיריות וברשויות המקומיות.
במגמה להנחיית קבוצות - הלימודים מתמקדים בסגנונות שונים של הנחיית קבוצות. ובנוסף בלימודי פסיכולוגיה וייעוץ באופן כללי יותר. הלימדוים כוללים התנסות חוויתית ולימודים עיוניים ומעשיים. המגמה מיועדת לבוגרי החוגים התפתחות האדם, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, עבודה סוציאלית וחינוך מיוחד. בוגרי חוגים אחרים, רשאים להגיש מועמדות אך ידרשו בלימודי השלמה.
הלימודים במגמה יתנהלו בשני מסלולים: מסלול א'- עם כתיבת עבודת גמר מחקרית ומסלול לימודים לתואר שני ללא תיזה.