הלימודים בחוג מעוגנים בתפיסה אינטגרטיבית של רכישת ידע עיוני ומעשי בתחומי למידה, הוראה והדרכה: למידה בסביבות למידה חדשניות, למידה פרופסיונאלית, הנחיה והדרכה, תכנון לימודים והוראת תחום הדעת. הלימודים מספקים בסיס אקדמי, מחקרי והתנסותי לעבודה במסגרות חינוכיות פורמאליות ובלתי פורמאליות.
החוג מציע מסלולי לימודים לתואר שני לפי הפירוט הבא:
1. המגמה לפיתוח מערכות חינוך.
מטרת מגמה זו להעמיק בחקר יסודות עיוניים ומעשיים של תכנון לימודים, ופיתוח סביבות למידה- התמחות בהדרכה.
2. המגמה לטכנולוגיות בחינוך.
המגמה תקדם את ההבנה של תלמידיה בנוגע למכלול ההיבטים ההגותיים והמחקריים של קשרי הגומלין בין טכנולוגיות חדשניות לבין תהליכים חינוכיים, בכל הרמות של מערכות חינוך.
3. המגמה לחינוך גופני (בשיתוף המכללה ע"ש זינמן במכון וינגייט).
המגמה עוסקת בהעמקה של מחקר וידע בתהליכי הוראה, למידה, הדרכה וניהול של תחומי החינוך הגופני, תוך הכרת הכלים המחקריים והתמחות במגוון היבטים של התחום.
4. הוראת האנגלית כשפה זרה (בשיתוף עם החוג לשפה וספרות אנגלית).
מטרת הלימודים לתואר שני בהוראת האנגלית כשפה זרה היא להעמיק את ההשכלה של התלמידים בנושאים הקשורים בתהליכי ההוראה והלמידה של אנגלית כשפה זרה.
5. במגמה לחקר החינוך האלטרנטיבי.
חינוך דמוקרטי, חינוך אקולוגי, חינוך ביקורתי, רוחניות ואתיקה בחינוך, לימוד בצורת קהילת למידה המשלבת עבודת שטח וידע תיאורטי.