מטרת הלימודים לתואר שני בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך של אוניברסיטת חיפה, היא הרחבה והעמקה של הידע המחקרי והמעשי בתחומי המנהיגות החינוכית, מדיניות החינוך, חינוך בלתי פורמלי וסוגיות חברתיות בחינוך.
הלימודים מתקיימים במגמות הבאות:
א. המגמה לחינוך, חברה ותרבות:
המגמה מתמקדת בהיבטיו התרבותיים והחברתיים של החינוך, תוך שימת דגש מיוחד על החינוך הבלתי פורמאלי. תחומי הדעת של המגמה ניזונים מלימודי הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה של החינוך, תקשורת וניוּ-מדיה בחינוך, מדיניות ופוליטיקה של החינוך.
המגמה מכשירה את תלמידיה למחקר והוראה אקדמאיים. כמו כן, היא מיועדת לסטודנטים בעלי תודעה חברתית המעורבים בקהילה ולמכינים עצמם לתפקידי מנהיגות והובלה בארגוני חינוך פורמאליים ובלתי פורמאליים.
ב. המגמה לניהול מערכות חינוך
המגמה לניהול מערכות חינוך מיועדת להקנות ידע והתנסות בתחום הארגון והניהול תוך התמקדות במערכות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות. מסגרת הלמודים מאפשרת לסטודנטים להיחשף לידע מתחומי הפסיכולוגיה הארגונית, הסוציולוגיה, הכלכלה והמשפט ולהתמחות בנושאים הקשורים לחקר ארגונים, מנהיגות וניהול ומשאבי אנוש. התכנית מוכרת על-ידי משרד החינוך לצורכי מועמדות לתפקיד ניהול בתי ספר.
*ניסיון בתחום של מנהיגות בחינוך הפורמאלי או הבלתי פורמאלי יילקח בחשבון.
מטרת הלימודים לתואר שני בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך של אוניברסיטת חיפה, היא הרחבה והעמקה של הידע המחקרי והמעשי בתחומי המנהיגות החינוכית, מדיניות החינוך, חינוך בלתי פורמלי וסוגיות חברתיות בחינוך.
הלימודים מתקיימים במגמות הבאות:
א. המגמה לחינוך, חברה ותרבות:
המגמה מתמקדת בהיבטיו התרבותיים והחברתיים של החינוך, תוך שימת דגש מיוחד על החינוך הבלתי פורמאלי. תחומי הדעת של המגמה ניזונים מלימודי הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה של החינוך, תקשורת וניוּ-מדיה בחינוך, מדיניות ופוליטיקה של החינוך.
המגמה מכשירה את תלמידיה למחקר והוראה אקדמאיים. כמו כן, היא מיועדת לסטודנטים בעלי תודעה חברתית המעורבים בקהילה ולמכינים עצמם לתפקידי מנהיגות והובלה בארגוני חינוך פורמאליים ובלתי פורמאליים.
ב. המגמה לניהול מערכות חינוך
המגמה לניהול מערכות חינוך מיועדת להקנות ידע והתנסות בתחום הארגון והניהול תוך התמקדות במערכות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות. מסגרת הלמודים מאפשרת לסטודנטים להיחשף לידע מתחומי הפסיכולוגיה הארגונית, הסוציולוגיה, הכלכלה והמשפט ולהתמחות בנושאים הקשורים לחקר ארגונים, מנהיגות וניהול ומשאבי אנוש. התכנית מוכרת על-ידי משרד החינוך לצורכי מועמדות לתפקיד ניהול בתי ספר.
*ניסיון בתחום של מנהיגות בחינוך הפורמאלי או הבלתי פורמאלי יילקח בחשבון.