התוכנית תציע שילוב חדשני של התנסות בשדה עם חשיבה ביקורתית ורפלקציה על שדות חינוך אלטרנטיביים ומאתגרים. זרמים חדשים כמו חינוך דמוקרטי, ריבוי שפות ורב-תרבותיות, חינוך סביבתי ואקולוגי, רוחניות והתפתחות האדם ילמדו במסגרת המגמה. דגש מיוחד יינתן לחקר האינטראקציה של האדם עם הסביבה הן במובן של סביבת בית הספר והכיתה, והן במובן הרחב הכולל את הקונטקסט החברתי-פוליטי. התוכנית תתמקד בנושאים כמו יצירתיות ודמיון, רוחניות, הבעה גופנית, חקר הפעלת תפיסות אלטרנטיביות, השפעתן על תהליכי שינוי והתחדשות במערכת החינוך, ושילובה של העשייה האלטרנטיבית במערכת החינוך הממלכתית.בתוך כך תבחן גם מערכת הגומלין עם טכנולוגיות מתקדמות והמרחב המקוון בחינוך. על הבסיס זה תורכב החוויה הלימודית מהשילוב שבין התבוננות על העשייה, תיאוריה, מתודולוגיה ופרקטיקה במסגרת קהילת למידה עצמאית וייחודית.
הלימודים במגמה משלבים עבודת שטח עם לימודים עיוניים בתחומים אלטרנטיביים חינוכיים מגוונים, במסגרת קהילת לימוד אינטימית, חדשנית ומאתגרת המאפשרת לחבריה מעורבות בתהליכי ובתכני הלימוד.
תכנים נבחרים:
• הכרת השדה החינוך האלטרנטיבי: תהליכים, שיטות ומסורות.
• אלטרנטיבות חדשניות לביה"ס הסטנדרטי.
• מתודולוגיות נבחרות לחקר החינוך האלטרנטיבי.
• התנסות אקדמית בשדה בפרויקט אישי ממוקד שדה אלטרנטיבי.
• פרקטיקות נהוגות בבתי ספר אלטרנטיביים.
• אל-אדם-טבע: אקולוגיה, סביבה ורוחניות בחינוך המודרני.
• רוחניות וחינוך.
תהליכי הוראה ולמידה:
• דגש על דיאלוג
• שיח עמיתים
• עבודת צוות וחשיבה רפלקטיבית על התנסות
• יצירת קהילה לומדת
• שותפות בין אנשי החינוך האלטרנטיבי לבין סגל החוג