התוכנית מעניקה לבוגריה נקודת מבט ייחודית על עולם העסקים והניהול, תוך כיסוי מקיף של בסיס הידע המסורתי במינהל עסקים עם התייחסות מעמיקה להיבטים הפסיכולוגיים שבהם. התוכנית מתאימה גם לבוגרים המעוניינים לפעול בתחומים הקשורים לעולם הפסיכולוגיה העסקית באופן ישיר, כגון, משרדי פרסום, מכוני סקרים ומחקר עסקי, ייעוץ ארגוני, ניהול עמותות, ניהול בשירות הציבורי וכדומה.
בוגרי התכנית יוכשרו לתפקידי ניהול בכל תחומי השוק. המנהל המודרני צריך להיות בעל כישורים פסיכולוגים מאחר וכיום רוב ההחלטות הניהוליות הקריטיות אינן נוגעות בהכרח לתהליכי הייצור והטכנולוגיה כפי שהיה מקובל בעבר, אלא דווקא למשאב האנושי, לתהליכים הארגוניים, ליחסים בין קבוצות וארגונים בסביבה וכדומה.
מהות התוכנית
בסביבה העסקית ישנה כיום מודעות הולכת וגוברת להשפעתם של תהליכים פסיכולוגיים, מודעים ושאינם מודעים על ארגונים, צרכנים ותהליכים עסקיים. נראה שמגמה זו גברה וקיבלה לגיטימציה אקדמית מאז זכייתו של הפסיכולוג פרופ' דניאל כהנמן בפרס נובל בכלכלה. ברוח זו התוכנית בנויה משלושה צירים מרכזיים:
הציר הראשון הוא תשתית ידע נרחבת בעסקים וניהול שנדרשת לכל אדם הפועל בסביבה העסקית, כמנהל, יועץ, או מומחה בתחום מקצוע ספציפי.
הציר השני הוא מערך סמינרים וסדנאות התנסותיות המלווים את כל תקופת הלימודים בתוכנית. אנו סבורים שלא ניתן ללמוד היבטים פסיכולוגיים רק באופן פרונטלי. יש צורך בלמידה מתוך התנסות שתורמת הן לפיתוח האישי של הסטודנט והן לאופן ההתבוננות שלו על תופעות פסיכולוגיות בארגונים ובסביבה.
הציר השלישי הוא ליבת ההתמחות בפסיכולוגיה עסקית וניהולית. מדובר בקורסי עומק המציגים את ההיבטים הפסיכולוגיים בתחומים המרכזיים של מינהל העסקים: התנהגות צרכנים, פרסום, פסיכולוגיה פיננסית, הטמעת מערכות מידע ניהוליות, ייעוץ ארגוני, ניהול משאבי אנוש ועוד. כמו כן נכללים בו קורסי אינטגרציה בתחום סקרים ומחקר עסקי ובניהול אסטרטגיה.
ההתמחות מיועדת לסטודנטים שסיימו תואר ראשון בפסיכולוגיה או בתחומים קרובים בציונים גבוהים ומעוניינים להתמחות בתואר השני בתחום יישומי-עסקי שמשלב בתוכו את הרקע הפסיכולוגי אותו רכשו במהלך לימודים קודמים.