חדש! התמחות בתקשורת חזותית במרחב (החל מהשנה הראשונה)
אולפני CNN ו-MTV, "בית האח הגדול", תחנות רכבת, תערוכות וחללי תצוגה, מרחבי מידע וירטואליים - מאחורי כל אלה ניתן למצוא כיום מעצבים ויוצרים מתחומים שונים (מעצבי פנים, אדריכלים, מעצבים גרפיים, תאורנים ומעצבי מוצר) הנדרשים להתמודד עם עיצוב המרחב האדריכלי, ועם האופן בו המרחב משמש להעברת מידע באמצעים חזותיים.
מטרתה של התמחות חדשה וייחודית זו היא להכשיר את אותו מעצב בין-תחומי שיבין את שפת החלל והידע הייחודי לו, ולצד זה את שפת התקשורת החזותית: העברת מסרים, רעיונות, תחושות ומידע באופן חזותי. מעצב שידע לתת פתרונות לשאלות הבין-תחומיות והרב-תחומיות שמעלים אותם מרחבי מידע.
שנה א' -לימודי תשתית הכוללים את יסודות העיצוב והתכנון, אמצעי המחשה ותקשורת חזותית, תהליכי תרגום אמנותיים, תיאוריה והיסטוריה של האמנות והעיצוב; כל אלה במטרה להקנות לסטודנטים כישורים מקצועיים גבוהים לצד אמצעים לפיתוח חשיבה ביקורתית (שנה זו היא שנת יסודות המשותפת לסטודנטים במסלול זה ולסטודנטים במסלול עיצוב פנים(.
שנים ב' ג' ו-ד' - לימודי התמחות המשלבים תיאוריה, מחקר עיצובי ומגוון כלים יישומים באופן ייחודי, המאפשר לסטודנטים להתמודד עם אתגרים מתחומים שונים:
- מיתוג ויצירת זהות במרחב האדריכלי ובמרחב האורבני.
- מיפוי ויצירת ניווט והכוונה במרחבי פנים.
- ויזואליזציה של מידע במרחב.
- עיצוב חללים לשידור ומרחבי מידע וירטואליים.
- עיצוב מרחבי מידע וירטואליים – משחקים, אתרים וממשקים אינטראקטיביים
בשנה ד' נדרשים הסטודנטים לפתח פרויקט מסכם המבוסס על חזונם האישי; החל משלב הרעיון, דרך פיתוח פרויקט עיצובי וניהולו ועד ליישומו המקצועי המלא. פרויקט זה משמש ככרטיס-ביקור משמעותי בתחילת דרכם המקצועית של הבוגרים. בשנה זו יושם דגש על שיתופי פעולה עם גופים חיצוניים רלוונטיים והתמודדות עם פרויקטים אמיתיים.
מטרת ההתמחות היא להכשיר בוגרים שיהיו מעצבים בין-תחומיים פעילים, וישנו את פני המרחב החזותי בישראל.