המסלול מכשיר גננת - לגילאי 6 - 0. מטרת ההכשרה היא לפתח את ההשקפה החינוכית של המתכשרת להוראה בגן הילדים, ולראות במסגרת זו רצף חינוכי. בלימודי ההתמחות מודגשים לימודי הלשון והספרות הערבית, התרבות הערבית, המוסיקה והאומנויות.
כמו כן, ניתנת תשומת לב לפעילות יוצרת בחומרים שונים כאמצעי לסייע לילד בהתפתחותו. בנוסף לכך, נלמדים נושאים המסייעים ביצירת תקשורת טובה עם הילדים בגיל זה וכן נושאים העוזרים לפיתוח ההבעה והיצירה בגיל הרך.
התוכנית מורכבת מהחטיבות הבאות:
* לימודי חינוך - מטרתם להביא בפני הסטודנט ידע עדכני בתחומי הפילוסופיה, הפסיכולוגיה, ההיסטוריה והסוציולוגיה של החינוך
* התנסות בהוראה - מטרתם לאפשר לסטודנט ליישם את מה שלמד בלימודי החינוך בהתנסות מעשית בגנים ובבתי - הספר.
* לימודי התמחות - מטרתם להביא את הסטודנט לידע ולרמת שליטה בתחומים שאותם הוא אמור ללמד. מתוך חטיבת לימודי המקצועות יבחר הסטודנט מקצוע התמחות ראשי אחד, או שניים וכן מקצועות משניים נוספים, בהתאם לדרישות המסלול.
המסלול מציע לגננות התמחות ראשית, חובה, בערבית והתמחות נוספת מבין ההתמחויות: מדעים, מתמטיקה, מוסיקה וחינוך מיוחד.
* לימודי - עזר, אנגלית והכשרות - מטרתם לשפר את מיומנות האקדמית של הסטודנט ולהרחיב את לימוד מורשתו ומטענו התרבותי. בלימודי העזר נכללים קורסים בלשון עברית, ביהדות / אסלם, בחינוך גופני, בטכנולוגיה חינוכית ובאומנויות.