התכנית המוצעת כוללת דרכי עבודה בתחומים קריאה, כתיבה וחשבון והעשרה בתחומי הלקויות השונות בראייה רב מערכתית.
התכנית כוללת 120 שעות אקדמיות בהן הלומדים עוברים הכשרה בשלוש תכניות בתחומים מרכזיים על פי הפירוט להלן:
• תכנית להוראה מותאמת (מתקנת) בקריאה ובכתיבה – 60 שעות
תכנית הלימודים:
-
התהליך התפיסתי שבקריאה
-
תפקיד הניקוד בקריאה בעברית
-
ההיבט התחבירי וההיבט הסמנטי של השפה
-
מורכבות תהליך הקריאה וההבדל בין קוראים ביכולת עיבוד המידע
-
הכרת גישות שונות להקניית קריאה
-
אסטרטגיות לבניית תהליכי התערבות לשיפור הלמידה
-
חשיבות המטא קוגניציה והדיבור הפנימי כאמצעי לשיפור מוקד השליטה ויעילות הלמידה.
• תכנית להוראה מותאמת (מתקנת) בחשבון – 30 שעות
תכנית הלימודים:
-
פרופיל התלמיד המתקשה בחשבון
-
שלושה מרכיבי הידע המתמטי- פישביין
-
תת קבוצות של מתקשים בחשבון- גריי
-
התאמת דרכי הוראה לקבוצות השונות - כרטיסי ניווט.
-
הדגמת דרכי ההוראה במבנה העשורי .
-
התערבות מול קושי בפתרון שאלות מילוליות
-
שיקולים בהכנת תוכנית אישית
• תכנית להוראת לקויי למידה – 30 שעות
תכנית הלימודים:
-
לקויות למידה במעגלי החיים
-
מאפיינים של סוגי הלקויות ודרכי איתורן
-
מודל נוירו התפתחותי של לקות הלמידה
-
הפרעות קשב וריכוז ודרכים להתמודדות עימן
-
מאפייני ותפקודי הזיכרון אצל לקויי למידה