בוגרי התכנית משתלבים בעבודה במגוון רחב של מסגרות, לדוגמה: בתי ספר מיוחדים, כיתות מיוחדות, כיתות רגילות המשלבות ילדים בעלי צרכים מיוחדים, גני ילדים רגילים ומיוחדים, מוסדות פנימייתיים, בתי חולים, בתי סוהר, מסגרות מתי"א (מרכז תמיכה יישובי אזורי) ועוד. הלימודים מאפשרים המשך לימודים גבוהים בתחומי הטיפול והחינוך (ייעוץ חינוכי, תרפיה באמנות, אבחון דידקטי, טיפול באמצעות בעלי־חיים ועוד).
מטרת התכנית להכשיר מחנכים מומחים לתהליכי למידה עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכל המסגרות החינוכיות: מסגרות ייחודיות לבני גיל 21—6 (כגון: פיגור, שיתוק מוחין, ליקויי תקשורת, ליקויי חושים, הפרעות רגשיות והתנהגותיות) בכיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים וכן בכיתות רגילות המשלבות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.
חלקה האחד של התכנית (שנים א'-ג') מכוון לביסוס תשתית ידע כללית בתחום החינוך המיוחד, תוך התמקדות בהכרת מאפייני האוכלוסיות והלקויות בחינוך המיוחד (פיגור, אוטיזם, ליקויי למידה ועוד); הכרת חוק החינוך המיוחד ותכנית השילוב; אופני התמודדות בתחום הלימודי־חברתי־רגשי.
הסטודנטים יתנסו בהוראה בבית ספר לילדים עם פיגור, בכיתות לקויי למידה ובבתי ספר מיוחדים אחרים. כן יתנסו בביסוס מומחיות בבניית תכנית לימוד יחידנית (איתור קשיים ובניית תכנית התערבות). חלקה השני של התכנית נלמד בשנה ד'. הוא מאפשר העמקה בלקויות מורכבות, על פי בחירת הסטודנטים באחד מהתחומים האלה: הספקטרום האוטיסטי, הפרעות רגשיות והפרעות התנהגות, הפרעות קשב וריכוז.
התמחויות המשנה:
לצד ההתמחות הראשית בחוג לחינוך המיוחד הסטודנטים בוחרים שתי חטיבות משנה מבין הבאות:
♦ אמנויות— חשיפה לשיטות טיפול המשתמשות באמנות ככלי טיפולי (אמנות חזותית, פסיכודרמה, מוזיקה ותנועה).
♦ לימודי מדעים, שניתן לשלבם עם לימודי תעודה נוספת— חינוך וסיוע לרווחת האדם בעזרת בעלי חיים, החל מהשנה השנייה ללימודי התואר הראשון.
♦ אמנויות השפה— כתשתית להתמחות בהוראה דיאגנוסטית בתחום הקריאה והכתיבה. בהתמחות משנה זו נלמדים קורסים בתחומי השפה, ספרות עברית וספרות ילדים.
♦ מתמטיקה— כתשתית להתמחות בהוראה דיאגנוסטית במתמטיקה.