בוגרי התכנית יכולים להשתלב בהוראה במסגרות של החינוך המיוחד ובמסגרות של החינוך הרגיל, ומומחיותם בתחום הדעת שבחרו תהפוך אותם למומחים בהוראה בתחום זה בקרב אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.
התכנית מיועדת להכשיר מחנכים המשלבים התמחות בתחום דעת נבחר לגיל בית הספר העל־יסודי עם התמחות בחינוך המיוחד, שיוכלו לתת מענה לימודי, רגשי וחברתי הולם למגוון התלמידים המוכלים בכיתות במסגרת החינוך הרגיל בבית הספר העל־יסודי. התכנית מעוגנת בתפיסת עולם הומניסטית, המוקירה את השונות בין בני האדם ורואה בה משאב לקידום כל פרט ופרט במרחב החינוכי.
ייחודיות התכנית באה לידי ביטוי בכך שהיא מאפשרת לסטודנטים לפתח מומחיות ייחודית המבוססת על שילוב בין שתי תשתיות ידע תוך התנסות בהוראה: לימודי התמחות בהוראה של תחום דעת נבחר בהומניסטיקה (תנ"ך, ספרות עברית וכללית, לשון עברית) בשימת דגש בגיל בית הספר העל־יסודי (גיל הנעורים) ולימודי התמחות בחינוך המיוחד, המיועדים לבסס את הידע במאפייני האוכלוסיות והלקויות בחינוך המיוחד, בדרכי אבחון וטיפול — בהדגש של תחום הדעת הנלמד בהתמחות. במהלך הלימודים הסטודנטים מתנסים בהוראת תחום הדעת הנבחר בקרב אוכלוסיות תלמידים במסגרות החינוך המיוחד והחינוך הרגיל.