תכנית חינוך לשוני בחברה רב־תרבותית מתמקדת בתופעה מרכזית המאפיינת את המאה ה־21: חיים בסביבה רבת לשונות ורבת תרבויות, ובה המושג 'שפת אם' מוטל בספק. התכנית היא ייחודית ופורצת דרך במערכת החינוך הישראלית, שהיא רב־לשונית ורב־תרבותית.
התכנית מיועדת למורים לשפות: לשון עברית כשפה ראשונה ושנייה (באולפנים או בבתי הספר), אנגלית כשפה זרה, ערבית כשפה ראשונה ושנייה, מורים לספרות. כמו כן, תכנית זו עונה במיוחד על צורכיהם של רכזי חינוך לשוני, מתכנני לימודים בתחום הלשוני בשפות שונות, מורים לחינוך מיוחד המתמקדים בהיבטים לשוניים, מאבחנים דידקטיים ומת"ליות, מורי שלהב"ת, קלינאי תקשורת העובדים במערכת החינוך (בעלי תעודת התאמה להוראה) וספרנים בעלי תעודת הוראה.
בוגרי התכנית חוזרים למערכת החינוך מצוידים בידע ובכלים המאפשרים להם להשתלב כמובילים של תהליכים בסביבה החינוכית שבה הם עובדים, כגון: איתור ופתרון של בעיות לשוניות ותרבותיות בבית הספר והתמודדות עמן, פיתוח תכניות לימודים, שינוי תפיסת העולם הבית־ספרית, פיתוח וניהול פרויקטים בית־ספריים וקהילתיים. כל אלה נעשים מתוך מודעות לסובלנות, כבוד לזולת ולשוֹנוּת התרבותית.
מטרת התכנית:
מטרת התכנית לטפח את הלומדים בה למנהיגות חינוכית ולהובלת שינויים במערכת החינוך תוך שימוש בשפה ככלי לטיפוח הלמידה בכל תחומי הלימוד, התקשורת הבין־אישית והמודעות הרב־תרבותית. לאור תפיסת התכנית, שימוש יעיל בשפה, בחיים המקצועיים והאישיים, עשוי לסייע בתהליכי למידה ובשיפור הישגים בכיתה הרב־תרבותית בארץ, בפיתוח ובהפעלה של תכניות לימודים ופרויקטים בית־ספריים וקהילתיים, בהבנת ה'אחר' ובהעצמה והתפתחות אישית ומקצועית במערכת החינוך ובחיים הפרטיים.