ראש התכנית: פרופ' אילנה אלקד־להמן
רציונל התכנית
התכנית פונה לאקדמאים בעלי חזון, יכולות אקדמאיות ורצון להוביל ולחזק את תחום החינוך בארץ.
התכנית מאפשרת פיתוח כישורי מנהיגות לאקדמאים, בוגרי מקצועות שונים וחסרי תעודת הוראה במטרה שישתלבו בתפקידי הוראה במערכת החינוך העל־יסודי, תוך שיפור מעמדם בפרט ומעמד איכות ההוראה בכלל.
תכנית ה־M.Teach מהווה שדרוג מהותי ללימודי הסבת ההוראה לאקדמאים, שהיו קיימים עד כה, ולפיכך — אף שדרוג איכות המורים שישתלבו במערכת החינוך.
שילובם של לימודי הסבת אקדמאים כחלק אינטגרלי מתכניות הלימודים לתואר שני, הקיימות בבית הספר לתארים מתקדמים, מהווה אתגר חינוכי עבור הבוחרים בתכנית שמודגשים בה היבטים ערכיים, חינוכיים וחברתיים בעבודתו של המחנך.
התכנית נותנת מענה למחסור עתידי במורים טובים במערכת החינוך העל־יסודי בתחומי הדיסציפלינה המפורטים בהמשך.
למי מיועדת התכנית?
הלימודים בתכנית זו (M.Teach) יאפשרו למועמדים בעלי תואר אקדמי ראשון בדיסציפלינות הקרובות למקצועות הלימוד הנלמדים בבית הספר העל־יסודי (מתמטיקה, אנגלית, ספרות עברית וכללית, לשון עברית, מקרא, יהדות ומוזיקה) להשלים במהלך שנתיים לימודים לתואר שני ולתעודת הוראה.
התעודות שיהיו זכאים להן המסיימים:
♦ תואר שני בהוראה (M.Teach)
♦ תעודת הוראה
מטרות התכנית:
♦ לתרגם את הידע בתחום הדיסציפלינה לידע תוכן פדגוגי לצורכי הוראת הדיסציפלינה בבית הספר העל־יסודי;
♦ לפתח סביבות למידה לאתגור ולפיתוח חשיבה וללמידה לשם הבנה;
♦ לבנות יכולות של הערכה ושל ביקורתיות באשר לעבודתם וללמידת תלמידיהם, וכן לחומרי למידה, תכניות לימודים ופרויקטים המוצעים למערכת החינוך;
♦ בנות הבנה וכישורי התמודדות עם מצבים רגשיים וחברתיים שונים של תלמידים בגיל ההתבגרות;
♦ לפתח ידע ועמדות בנושאים של חינוך ערכי ודמוקרטי ובשאלות של צדק חברתי בחינוך;
♦ לבנות תפיסת תפקיד של מורה־חוקר ולומד, כחלק מהתפתחותו המקצועית.