בעשורים האחרונים חל שינוי משמעותי בתפיסת החינוך המיוחד וזאת בעקבות הדרישה לשוויון זכויות לילדים עם מוגבלויות מתוך מטרה לאפשר סביבה חינוכית משלבת. רעיון זה מציב בפני העוסקים בחינוך משימות מאתגרות רבות.
בוגרי התכנית יוכלו להשתלב בתפקידי מנהיגות שונים, כגון: ניהול / ריכוז תחום חינוך מיוחד בביה"ס, הנהגה, ניהול מתי"א, ניהול מרכז למידה/טיפולי, ניהול כיתת שילוב, ניהול מחלקה לחינוך מיוחד ועוד.
תכנית הלימודים מורכבת מלימודי בסיס, לימודים מתקדמים ומפרוייקט גמר. בין הקורסים הנלמדים:
- האנתרופולוגיה של החינוך המיוחד
- מחקר פעולה בחינוך
- חקר השיח המוסדי בחינוך המיוחד
-משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים: קשייהן, התמודדותן ומקומן במערך החינוכי הכולל
- איכות החיים של האדם בעל הצרכים המיוחדים
-מוח למידה וחינוך מיוחד
-תיווך למידה וקשרים בין-אישיים במסגרות החינוך המיוחד
- התערבות לימודית ורגשית בחינוך המיוחד ועוד.