א. לימודי חינוך מוזיקאלי
חטיבת הקורסים בחינוך המוזיקלי מאפשרת היכרות עם מגוון דרכים להוראת המוזיקה ומלווה את ההתנסות בהוראה של הסטודנטים. מקצועות החינוך המוזיקלי מעוגנים בעיקר בגישות רווחות וייחודיות בתחום המוזיקה (כגון דלקרוז, אורף וקודאי) הנלמדות בישראל רק במסגרת המדרשה למוזיקה במכללת לוינסקי. אלה מושתתים על עקרונות ההוראה של ענפי התוכן השונים (כמו אוריינות מוזיקלית, ספרות המוזיקה, שירה, נגינה, פיתוח השמיעה, האזנה מודרכת). הקורסים השונים מדגישים את מאפייני החשיבה של לומדים בגילים שונים (מגן עד החטיבה העליונה) ואוכלוסיות שונות (חינוך מיוחד, חינוך מבוגרים, גיל הזהב, פעוטות ועוד). הקורסים מעניקים לסטודנט כלים להתמודדות עם דרכים לתכנונן, הפעלתן והערכתן של יחידות הוראה מגוונות, הן בהתייחס לתכנים הנלמדים והן בהתייחס להתאמת אסטרטגיות הוראה לאוכלוסיית הלומדים.
ב. לימודי חינוך כלליים
חטיבת לימודי החינוך הכלליים מהווה את תשתית הידע המקצועי של המורים לעתיד והיא משותפת לכל מסלולי ההכשרה. לימודי החינוך כוללים מקבץ קורסים בתחומי הפסיכולוגיה, הפסיכולוגיה ההתפתחותית הפילוסופיה החינוכית והסוציולוגיה.
ג. התנסות בהוראה
העבודה המעשית היא לב ליבו של תהליך הכשרת הסטודנטים לחינוך מוזיקלי. ההתנסות בהוראה מאפשרת לסטודנטים לשלב את הידע בתחום הדעת של המוזיקה והידע הדידקטי בהוראת המוזיקה; הסטודנטים מעורבים בתהליכי הוראה-למידה מוזיקלית בגן, בבית ספר יסודי, במגמות למוזיקה בבתי- ספר תיכוניים ובקונסרבטוריונים ומתנסים במגוון פעילויות חינוכיות בכיתות ובקבוצות למידה; הסטודנטים אחראים על תכנון יחידות הוראה בהיקפים שונים על-פי התפתחותם המקצועית במהלך שנות ההכשרה, תוך הפעלת שיקולי דעת דיסציפלינאריים, דידקטיים ופסיכולוגיים.
בשנה הראשונה להכשרתם מתנסים הסטודנטים בבית הספר היסודי. בשנה השנייה מרחיבים את התנסותם בבתי הספר היסודיים, ומתנסים גם בגן הילדים ובמגמות מוזיקה בבתי ספר תיכוניים.
1. התמחות בריתמיקה בגישת דלקרוז (Dalcroze Eurhythmics)
גישת דלקרוז הנה דרך ייחודית, מהנה, חוויתית ורבת עוצמה בחינוך מוזיקלי. הגישה מבוססת בעיקר על תנועה, אלתור, שירה ונגינה. היא מפעילה אצל הלומד את התודעה והדמיון, ומפתחת את המוזיקליות, הביטוי האישי, והפוטנציאל האמנותי והיצירתי של המתנסה בה. כמו כן היא מקנה גישה חינוכית דינמית, בין-אישית ורב תחומית.
ההתמחות בריתמיקה במדרשה למוזיקה הנה היחידה בארץ המאפשרת הכרות,לימוד והתנסות בהוראה בצורה עקבית בכל הקשור לנושא החינוכי המוזיקלי לפי גישת דלקרוז. מטרתה של ההתמחות הנה להכשיר מורים לריתמיקה שלהם היכולות הנדרשות להוראת הריתמיקה במערכות החינוך השונות: גני ילדים, בתי-ספר, קונסרבטוריונים, מתנ"סים ובתי ספר לאמנויות הבמה השונות.
ההתמחות מיועדת לסטודנטים להוראת המוזיקה, למורים לנגינה והוראת מוזיקה כללית, למוזיקאים מקצועיים (נגנים, זמרים, מנצחים, מלחינים), כמו גם שחקנים, רקדנים ותרפיסטים שלהם רקע מוזיקלי קודם.
2. התמחות בניצוח מקהלות
מטרתה של ההתמחות בניצוח מקהלות הנה להכשיר מנצחים בעלי אופק תרבותי רחב, ומנהלי מקהלות שלהם יכולות להוביל גוף ביצוע ווקאלי כגון מקהלות ילדים, מקהלות מבוגרים, חבורות זמר ועוד. כל זאת במסגרות מגוונות כמו: בתי ספר, קונסרבטוריונים, מתנ"סים ורשויות מקומיות.
תכנית ההכשרה המקיפה כוללת היבטים עיוניים, היבטים מעשיים והיבטים דידקטיים, לצד התנסות סדנאית בעבודה עם מקהלות, שירה בהרכבים קוליים, והופעות בקונצרטים פומביים.