הלימודים מאפשרים להתמקד במגמה אחת מתוך ארבע. לימודי המגמה מאפשרים היכרות ראשונית וטעימה מתחומים נדרשים במערכת החינוך. המגמות המוצעות הן: עיצוב סביבות למידה עדכניות; הוראה לתלמידים בהדרה; הוראה לתלמידים מחוננים ומצוינים; הוראה לתלמידים לקויי למידה. לימודי המגמה כוללים קורס חובה וקורסי בחירה ומכוונים את ההתנסות בשנה השנייה ללימודים ואת פרויקט מחקר השדה שיש להגיש בתום הלימודים.
עיצוב סביבות למידה עדכניות- מורים מתכננים שיעורי חינוך ושיעורים דיסציפלינאריים, ימים מרוכזים, ימי מגמה וסמינרים, ולשם כך הם נדרשים לעצב סביבות למידה. בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי בדגשים בתחום הלמידה וההוראה. השינוי בא לידי ביטוי בחיזוק תפיסת הלומד הפעיל, כאשר תפקיד המורה הוא פחות להרצות ויותר להדריך ולהנחות. בבית הספר יש תפקידים הדורשים מומחיות רבה יותר בתחומים אלה כמו למשל 'ריכוז פדגוגי'. המגמה מפגישה את הלומדים עם המחשבה על היבט זה של עבודת המורה על מגוון התופעות שבהן הוא בא לידי ביטוי בשדה.
הוראה לתלמידים בהדרה- בשולי מערכת החינוך בישראל מצויים תלמידים רבים שהודרו ממנה בשל גורמים חברתיים ותרבותיים שונים. אוכלוסייה זו דורשת הוראה וטיפול העונים לצרכיה המיוחדים. לימודי המגמה דנים בהיבטים החברתיים-תרבותיים ואף הפילוסופיים של התופעה ומציגים את פניה השונים במציאות הישראלית. כמו כן הם מציעים דרכים להתמודדות המורים עם תופעה זו.
הוראה לתלמידים מחוננים ומצוינים- התלמידים המחוננים והמצוינים לא זכו לתשומת לב רחבה שנים רבות, כנראה משום שכישוריהם אפשרו להם ללמוד גם ללא סיוע מערכת החינוך, אך יש להם צרכים שחשוב להכירם ולתת להם מענה. המגמה מפגישה את הלומדים עם היבטים פסיכולוגיים הקשורים בתופעת המחוננות ודנה בתפיסות הוראה מותאמות לאוכלוסייה זו.
הוראה לתלמידים לקויי למידה- תלמידים לקויי למידה משולבים היום בכיתות רגילות ועליהם להתמודד עם תכני הלימוד וקצב הלימוד. המגמה מפנה את תשומת הלב לקשיים ולחוזקות של אוכלוסיית התלמידים לקויי הלמידה ודנה בדרכים בהן ניתן לסייע להם ולחזקם.