מטרת התכנית הינה לפתח כוחות הוראה ומנהיגות מקצועית-חינוכית, שיוכלו להשפיע על קביעת סטנדרטים גבוהים של טיפול וחינוך איכותי לילדים צעירים במצבי סיכון הקשורים לבעיות ולקשיים בתחומי הלמידה וההתנהגות, ולילדים בעלי צרכים מיוחדים בתחום העיכובים ההתפתחותיים. התכנית תקנה ללומדים בה ידע עדכני, כלים לחשיבה שיטתית וכן, כישורי תכנון, הפעלה והערכה של תכניות התערבות לגיל הגן.
התכנית כוללת:
-
לימודי יסוד - הכוללים הכרת מושגי יסוד ומונחים בסיסיים הקשורים לחינוך מיוחד, הכרת סוגי אוכלוסיות החינוך המיוחד: אפיוני החריגות, הכרת מגוון המסגרות השונות, ואופני ההשמה בחינוך המיוחד. כמו גם, הכרת גישות שונות ביחס לילדים עם צרכים מיוחדים.
-
לימודי תשתית –יקנו לסטודנט כלים לעבודה יישומית עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים בתחומי האוריינות והחשבון (כולל התנסות בעבודה בתחומים אלו) וכן כלים לטיפוח וקידום תהליכים קוגניטיביים, דרכים לעבודה עם ילדים בעלי הפרעות בוויסות עצמי, בהתנהגות ובתפקודי קשב וריכוז, דרכים ושיטות להתמודדות עם בעיות רגשיות וכלים לעבודה עם הורים של תינוקות ופעוטות בעלי צרכים מיוחדים. בנוסף, ילמדו הסטודנטים אודות תהליכי ההערכה וההתערבות של ליקויים בהתפתחות המוטורית והחושית.
-
לימודי בחירה – באמצעות אשכול הבחירה יוכלו הסטודנטים להרחיב את הדעת בתחום התמחות ספציפי.
-
פדגוגיה והתנסות מעשית – הלימודים כוללים התנסות מעשית בגני חינוך מיוחד (יום בשבוע לאורך שנת לימודים אחת) בליווי של מדריכה פדגוגית מומחית.
-
פרקטיקום – התנסות בעבודה פרטנית בגני חינוך מיוחד בליווי של מדריכה מומחית.