מסלול הלימודים הינו דו חוגי.
ניתן לשלב חוג נוסף מהמסלול היסודי או העל יסודי.
החוגים במסגרת המסלול היסודי:
ספרות, מקרא, לשון, מתמטיקה וטבע ומדע.
החוגים במסגרת המסלול העל יסודי:
מדעי הרוח- B.A:
החוג לאנגלית
החוג למקרא
החוג לספרות דרמה ומבע יצירתי
החוג למחשבת ישראל
החוג להיסטוריה
החוג ללשון עברית
החוג ללימודים רב תחומיים
מדעי החברה – B.Ed:
החוג לחינוך חברתי קהילתי - חח"ק
המכון והחוג לאמנות
החוג לגיאוגרפיה ולימודי סביבה
החוג ללימודי ארץ ישראל
החוג לסוציולוגיה
החוג לאזרחות ולימודי דמוקרטיה
החוג להוראת השפה הערבית
החוג לתקשורת
גיאוגרפיה הוא מקצוע רב-תחומי, העוסק בחקירת פני כדור הארץ והמרחב שבני אדם חיים בו, מאפשר את הכרת העולם
בו אנו חיים על רקע המציאות של דחיסת הזמן והמרחב בעולם הגלובלי.
גיאוגרפיה הוא מקצוע מחנך ובעל משמעות ערכית, העוסק ביחסים בין מקום לחברה אנושית וביחסים בין אנשים למרחב, תוך כדי הקניית כבוד למקום ולעוצמת הטבע.
לאדם בעל אוריינות גיאוגרפית יש את היכולת להבין את משמעות סידור הדברים במרחב, לראות את מערכת היחסים בין האדם לסביבתו הפיסית, להשתמש במיומנויות גיאוגרפיות, בעלות פרספקטיבות אקולוגיות ומרחביות, ויכולת לקשרם לסיטואציות בחיים. כמו כן: פיתוח סקרנות והערכה לתופעות הטבעיות והתרבותיות השונות על פני כדור הארץ; אחריות לסביבת האדם; הערכה, כבוד ואחריות לשונות בין בני אדם מתרבויות שונות ואחריות לאי-השוויון הכלכלי והאזרחי בין אזורים שונים.
לאדם בעל אוריינות גיאוגרפית הכישורים להתמודד עם אתגרי החברה המודרנית, שיודעים ומבינים תופעות גיאוגרפיות כמו רעידת אדמה, התפרצות הר געש, סחיפת נהר, צפיפות אוכלוסייה, תחרות על שימושי קרקע וכו'. החשיבות של הכרת העולם היא גדולה במיוחד בעידן הגלובליזציה בעקבות הנגישות הטובה ו"קיצור המרחקים" בין מקומות, חשיפה יומיומית של הפרט לאירועים בעולם כולו באמצעות טלקומוניקציה.
גיאוגרפיה היא קרש קפיצה להבנת שאר המדעים. העלאת שאלות כמו: מהי מדינה, מדוע חלק מהמדינות עשיר ואחר עני, כיצד מתפתחות באזורים שונים תרבויות שונות וכד', הן שאלות בהן עוסקת הגיאוגרפיה. מכאן שגיאוגרפיה כדיסציפלינה אינטגרטיבית פותחות פתח לחקר העולם.
לגיאוגרפיה חשיבות עליונה ביצירת זיקה וקשר בין האדם למולדתו – ארץ ישראל. האדם הופך להיות "תבנית נוף מולדתו" רק כשהוא לומד להכיר את ארצו.