מסלול הלימודים הינו דו חוגי.
ניתן לשלב חוג נוסף מהמסלול היסודי או העל יסודי.
החוגים במסגרת המסלול היסודי:
ספרות, מקרא, לשון, מתמטיקה וטבע ומדע.
החוגים במסגרת המסלול העל יסודי:
מדעי הרוח- B.A:
החוג לאנגלית
החוג למקרא
החוג לספרות דרמה ומבע יצירתי
החוג למחשבת ישראל
החוג להיסטוריה
החוג ללשון עברית
החוג ללימודים רב תחומיים
מדעי החברה – B.Ed:
החוג לחינוך חברתי קהילתי - חח"ק
המכון והחוג לאמנות
החוג לגיאוגרפיה ולימודי סביבה
החוג ללימודי ארץ ישראל
החוג לסוציולוגיה
החוג לאזרחות ולימודי דמוקרטיה
החוג להוראת השפה הערבית
החוג לתקשורת
תוכנית הלימודים בחוג לאזרחות ולימודי דמוקרטיה שואפת להקיף את הנושא במבט רחב ככל האפשר. התוכנית רואה בדמוקרטיה תפיסת עולם שלמה – השקפה פילוסופית ותרבותית, שיטה פוליטית וחברתית, אורח חיים וגישה חינוכית.
החינוך לאזרחות מהווה בסיס ליצירת מחויבות לערכי הדמוקרטיה, מחויבות המבוססת על הכרה בזכויות הפרט, ועל טיפוח תפיסה של מעורבות פעילה של האזרח בחיי המדינה. נקודת המוצא היא הצורך להקנות ידע מעצב והשקפה מגובשת לחינוך לקראת חיים בחברה ליבראלית, שומרת חוק, סובלנית ופלורליסטית.
בישראל השסועה והמפולגת, בה הולכים ומתפרקים אדני כיבוד החוק, וטוהר השלטון, בה מתרבים סימני אובדן הדרך ומתערערת האמונה בעתידה ובזהותה היהודית והדמוקרטית; רואה החוג לאזרחות ולימודי דמוקרטיה את משימתו העיקרית בברור שאלות עומק ודילמות יסודיות לחברה ולמהות השלטון בישראל, ולבחינת המחויבות לסולידריות בין קבוצות תרבותיות ואתניות החיות כאן, על כל המשתמע מכך.
החוג מקנה לבוגריו יכולת להבנה טובה יותר של האופן בו התפתחה החברה הישראלית בעבר, ולדרך בה מתנהלים חייה בהווה. באים בו לדיון: הקונפליקטים המהותיים הערכיים והחברתיים שהעסיקו ומעסיקים את החברה; ההתנהלות הכלכלית והציבורית של הממשל בישראל בעבר ובהווה; לימודי ארץ-ישראל התקשורת בעיצוב החיים הציבוריים.
מהלימודים בחוג מקנים מושגי יסוד וכלי חשיבה וניתוח מתחומים שונים:
מדע המדינה
סוציולוגיה
היסטוריה של מדינת ישראל
כלכלה
מחשבה מדינית
עקרונות המשפט החוקתי
בלימודיו בחוג רוכש הלומד יכולות לניתוח סוגיות חברתיות או פוליטיות על כל מורכבותן, ומעצב חשיבה ביקורתית מבוססת ומנומקת. בשיעורים הדידקטיים הוא מתוודע לתוכנית הלימודים בביה"ס, נחשף לדרכי הוראה מגוונות, ורוכש את עקרונות הנחיית הדיון, ויצירת דיאלוג פורה גם במצב של ניגודי דעות חריפים. הוא מכשיר עצמו לעודד בחניכיו את המוכנות לקבל את האחר מתוך יחס של הערכה וכבוד לתרבותו או תפיסתו.