הכשרת הסטודנט הינה בגישה רב ממדית. ההכשרה התיאורטית והמעשית כוללת התייחסות להיבטים הרגשיים-חברתיים, התנהגותיים והלימודיים של ילדים עם צרכים מיוחדים.
נושאי הלימוד:
תחום לקויות הלמידה- החוג בונה באופן היררכי ומעמיק את יכולתו של הסטודנט לאבחן ולטפל בלקויי קריאה - חשבון וכתיבה אשר מניח את היסודות להמשך התפתחות לדרגת מאבחן דידקטי.
בתחום בעיות ההתנהגות- מפתח יכולת לזיהוי התנהגות בעייתית, והערכה של ההקשרים בה היא מתרחשת, זיהוי הגורם להתפתחות ובניה וליישום תוכניות התערבות חינוכיות טיפוליות מקיפות המסייעות להפחתתן.
בתחום מתן מענה להיבטים הרגשיים-חברתיים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים- מעניק החוג לבוגריו יכולת לשלב בעבודתם כלים של תרפיות באמצעות אמנות, דרמה תרפיה, מוסיקה, ביבליותרפיה, תנועה וריקוד, ותרפיה באמצעות בעלי חיים במטרה לחזק את כושר ההתמודדות של הילד. לסיום, מעניק החוג גם כלים טיפוליים-חינוכיים לעבודה עם לקויי שמיעה.
בתחום הטיפול, השיקום והשילוב של ילדים בעליי ליקויי שמיעה ותקשורת במערכת החינוך- מעניק החוג תעודת הכשרה לשילוב ולטיפול בליקויי שמיעה במערכות החינוך השונות.ההכשרה כוללת בין השאר,שפת הסימנים הישראלית, ברמה מתקדמת, אודיו לוגיה - הערכה ושיקום שמיעתי ,בניית תוכניות התערבות לשילוב וטפול בליקויי שמיעה במערכות החינוך השונות.
ייחודי לחוג לחינוך מיוחד מכללת אורנים:
יחד עם סיום הלימודים ניתנת אפשרות להמשיך למסלול יעוץ חינוכי במכללה ללא כל צורך בהשלמות. מובילים בתחום של שילוב תוכנות מחשב בטיפול בליקויי למידה ובעיכובים התפתחותיים (תקשורת חלופית תומכת). מובילים בתחום שילוב תרפיות בחינוך המיוחד. מובילים בתחום ההכנה לאבחון דידקטי. הכשרה מקצועית בטיפול, שיקום ושילוב ילדים בעליי ליקויי שמיעה ותקשורת במערכת החינוך.