לימודי הוראה לחינוך על יסודי מכשירים מורים לבית הספר העל יסודי. תפיסת ההכשרה מתבססת על הקשר שבין הלימוד העיוני והמעשה החינוכי. תכנית הלימודים כוללת הקניית ידע עיוני בתחומי החינוך, הפסיכולוגיה והדידקטיקה וידע מעשי בתחום מיומנויות ההוראה הן כלליות והן ייחודיות לתחום הדעת בו בחר הסטודנט להתמחות. התוכנית אורכת 4 שנות לימוד ומלווה בהתנסות מעשית ובהדרכה אישית וקבוצתית בהוראה ובחינוך בבית ספר על יסודי.
תכנית לימודי הוראה לבית הספר העל יסודי מתבססת על ההנחה שעבודת החינוך היא משימה בעלת חשיבות לאומית מדרגה ראשונה. דמות המורה הרצויה, בהסתמך על הגישה, היא אדם הרואה בהוראה ובחינוך שליחות חברתית ואישית. אדם בעל ערכים ומוסריות אשר אוהב ומכבד את הזולת ומהווה דוגמא אישית. בעל ידע רב בתחום הדעת אותו הוא מלמד ובתחומים רבים נוספים, אדם עשיר מבחינה תרבותית העוסק בלימוד לאורך כל חייו. איש מקצוע הרואה בכל מפגש עם בני נוער מפגש חינוכי ומסוגל להוביל את תלמידיו במסע הגדילה וההתפתחות.
התכנית מופקדת על ההכשרה להוראה לביה"ס העל יסודי בכל תחומי הדעת בביה"ס העל יסודי:
חוגי הלימוד B.Ed: גאוגרפיה ולימודי סביבה, סוציולוגיה, אזרחות ולימודי דמוקרטיה, חינוך חברתי קהילתי, תקשורת, אמנות והחוג להוראת השפה הערבית.חוגי הלימוד B.A: מקרא, ספרות דרמה ומבע יצירתי, מחשבת ישראל, לשון ועברית, הסטוריה, שפה וספרות אנגלית.