תנאי רישום:
קהל היעד:
מורים מנוסים, רכזים פדגוגיים, בעלי תפקידים ומנהלי בתי-ספר, בעלי תואר שני, המעוניינים להכשיר את עצמם כרכז הערכה בית-ספרי
תנאי הקבלה:
תואר שני ותעודת הוראה
חמש שנות ניסיון לפחות
המלצת מנהל בית-הספר ו/או מפקח
ועדת קבלה
תחומי לימוד:
מטרת הלימודים:
הכשרת רכז הערכה בית-ספרי לביצוע פעולות הערכה פרטניות ומערכתיות, הפקת דו"חות ממאגרי מידע בית-ספריים וחיצוניים, וייזום דיון בהם לצורך שיפור וקידום תהליכים חינוכיים.
נושאי הלימוד:
תפקיד רכז הערכה בית-ספרי
מדידה חינוכית: רקע כללי, תיאוריות מדידה, תכנון ופיתוח כלי מדידה
שיטות מחקר כמותיות בחינוך (למתקדמים)
מבוא במדידה חינוכית
תרבות הערכה בית ספרית וחלופות בהערכת הישגים: מבחנים, תיק עבודות (פורטפוליו), יומן
למידה, מטלות ביצוע, מחוון קריטריונים להערכה
הערכת תכניות, פרויקטים ותהליכים בית-ספריים
יישומי מחשב בשירות הערכה מבוססת נתונים, כמנוף לשיפור- היכרות עם תוכנות ומאגרי
מידע הקיימים בבית-הספר, איסוף וניהול נתונים ומידע, ארגון וניתוח מידע לצורך שיפור,
דרכים להצגת מידע לבעלי עניין
שימוש מושכל והפקת תועלת מממצאי ההערכה ובקרת איכות
סמינר יישומי: הערכה כמנוף לבניית ארגון לומד
קורס השלמה בסטטיסטיקה יידרש ממי שלא למד סטטיסטיקה
אקרדיטציה (עד 4 ש"ש בלבד) תינתן על קורסים רלוונטיים לתחומי הערכה שנלמדו בתכנית
לתואר שני במוסד אקדמי מוכר