מטרות הלימודים:
העמקת הידע הפסיכולוגי/סוציולוגי/חינוכי אודות עולמם של תלמידים בהדרה
העמקת ההבנות הפנימיות וההיכרות של היועץ אודות תהליכים פנימיים של עצמו,
עמדות, חוויות, תפיסות עצמי ותפיסות הזולת, דפוסי התקשרות ואינטראקציה בין-
אישית
היכרות עם תפיסת מעמדו של היועץ במערכת בית-הספר
העמקת המחויבות של היועץ החינוכי לטיפול כוללני/מערכתי/ מקצועי בתלמידים
בהדרה במסגרת בית-הספר
נושאי הלימוד:
תלמידים בסיכון - התפתחות בתנאי חסך ומצוקה
מתבגרים בסיכון - ביטויים התנהגותיים של הדרה בגיל ההתבגרות (בדידות,
אלימות, נשירה וכו')
מאפיינים של משפחות במצוקה – תרבות עוני
ניכור, הדרה, שוליות חברתית – ממדים טראומטיים
פיתוח מודעות ומכוונות אישית לעבודה טיפולית עם תלמידים בהדרה
המפגש הייעוצי עם תלמידים בהדרה
היועץ החינוכי וצוות בית-הספר – סוגיות בהדרכה
פרקטיקום והדרכה