שיטת הלימודים והמבחנים בתכנית ללימודי רפואה בתכנית ה – 4 שנתית בשפה האנגלית באוניברסיטה לרפואה בפוזנן היא זהה לזו הנהוגה כיום בארה"ב ועומדת בכל הקריטריונים המחמירים של האיחוד האירופאי ( תואר אירופאי ) זאת כדי להכשיר את הסטודנטים בצורה האופטימלית להתמודדות היומיומית עם דרישות הרפואה המודרנית ועם המשך דרכם המקצועית בישראל, ארה"ב או אירופה.
הדגש באוניברסיטה לרפואה בפוזנן הוא להפנות לסטודנט את מלוא תשומת הלב והיחס האישי הדרושים בלימודי הרפואה.
בכל שנה מתחילים את לימודיהם , בתכנית ה – 4 שנתית ללימודי רפואה בשפה האנגלית באוניברסיטה לרפואה בפוזנןן , כ- 60 סטודנטים כשהם מחולקים לקבוצות לימוד מצומצמות יותר החל מהשנים הפרה-קליניות וממשיכים בשנים הקליניות ( עד 10 סטודנטים בקבוצות סמינרים ועד 5 בקבוצת תרגולים ) וזאת כדי שהסטודנטים יזכו ליחס אישי ויקבלו את מירב תשומת הלב הנחוצה והמחייבת להצלחה בלימודי הרפואה.
כל ההרצאות והלימודים העיוניים , בשלב בלימודים הפרה-קליניים והקליניים ,מתבצעים בקבוצות לימוד של עד 10 סטודנטים בכיתת לימוד . מה שמבטיח מסגרת לימודים אישית והבנה של החומר הנלמד. ההיכרות בין המרצים לסטודנטים היא אישית שמבטיחה למעשה שכל סטודנט יקבל את מלוא תשומת הלב וההשקעה הנחוצה לו באופן אישי להבנה והתמודדות עם החומר הנלמד.
בשלבי הלימודים המעשיים( מעבדות אנטומיה/היסטולוגיה וכ"ד , והלימודים המעשיים במחלקות ) הסטודנטים מחולקים לקבוצות לימוד של עד 4 סטודנטים בקבוצה , כשלכל קבוצה מרצה אישי שמלווה את הסטודנטים בקבוצה לכל אורך הקורס.
שיטת הלימודים והמבחנים נועדה להכשיר את הסטודנטים בתכנית ה 4– שנתית ללימודי רפואה באוניברסיטה לרפואה בפוזנן לעבור בהצלחה את מבחני הרישוי לרפואה בארה"ב וקנדה , וכחלק מתכנית הלימודים הרשמית האוניברסיטה מכינה את הסטודנטים לקראת מבחני הרישוי האמריקאים ( USMLE ) , והסטודנטים מחויבים לעבור בהצלחה את מבחני הרישוי האמריקאים עוד במהלך לימודיהם באוניברסיטה כחלק מתכנית המבחנים של האוניברסיטה.
במסגרת התכנית ה – 4 שנתית לתואר MD הסטודנטים רשאים לבחור לבצע , במהלך השנתיים הקליניות של הלימודים , רוטציות במספר אוניברסיטאות לרפואה בארה"ב וקנדה החתומות על הסכמי שיתוף פעולה אקדמאי עם האוניברסיטה לרפואה בפוזנן. ביניהן ניתן לציין את האוניברסיטאות הבאות :
• University of Connecticut . School of Medicine , Connecticut , USA
• University of Illinois Medical Center , Chicago , Illinois , USA
• University of Western Ontario , Schulich School of Medicine , Ontario , Canada
בשנת 2008 החלה האוניברסיטה לפתח תכנית לימודים חדשנית ומתקדמת ברפואה ( תכנית הלימודים מבוססת על המודל האמריקאי העדכני ללימודי רפואה ).
במסגרת תכנית זו יוגדרו לכל סטודנט מטרות מחקריות וקליניות במסגרת לימודיו . כתוצאה מכך הציפיות וההערכה של כל סטודנט יוגדרו הן בשנים הפרה-קליניות והן בשנים הקליניות של הלימודים.
במסגרת התכנית החדשנית יקבלו הסטודנטים דגש במספר נושאי מפתח , ביניהם : פיתוח כישורי תקשורת עם החולים והצוות הרפואי , מקצועיות רפואית , השימוש בספרות המקצועית העדכנית , כישורי אבחון וטיפול קליני , ההתמודדות עם בעיות אתיות וחברתיות ברפואה.
במסגרת התכנית החדשה גם במהלך הלימודים של המקצועות הפרה-קליניים , במסגרת השנים הראשונות ללימודים ( מקצועות הבסיס כגון אנטומיה , פיזיולוגיה , ביוכימיה וכ"ד ) , יהיה שימוש רחב ויחוס של החומר הנלמד למקרים קליניים.
תכנית זאת אשר מיושמת באוניברסיטה לרפואה בפוזנן מזה כשנתיים ממקמת את האוניברסיטה כאחת מהאוניברסיטאות לרפואה הבכירות והמובילות באירופה.
בכל שנה מתחילים את לימודיהם באוניברסיטה לרפואה בפוזנן בתכניות בשפה האנגלית כ 200 סטודנטים זרים הלומדים בפקולטות השונות של האוניברסיטה ( לימודי רפואה בתכנית ה - 4 שנתית , לימדי רפואה בתכנית ה - 6 שנתית , לימודי רפואת שיניים , לימודי פיזיותרפיה , לימודי רוקחות ) .
הסטודנטים הזרים מגיעים מארה"ב , קנדה , נורבגיה , שבדיה , גרמניה , טאיוון ומישראל.