המסלול הוא דו חוגי ונלמד בשילוב תחומי הדעת של הוראה לבית ספר יסודי -יהדות, מדעים ואנגלית.
ההכשרה להוראה בתחום החינוך המיוחד, במכללת "אוהלו" תעשה במתכונת של לימוד דו חוגי. האחד, מקצוע הוראה והשני, הכשרה ייחודית להוראת ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
ההתמחות המוצעת מיועדת להכשרת מחנכות ומחנכים שיידעו לחנך ולטפח ילדים בעלי צרכים מיוחדים ששולבו ע"י מערכת החינוך עם אוכלוסיית הילדים הרגילים ולאפשר להם, בתהליך ההוראה והחינוך, למצוא את דרכם למימוש מלוא היכולת הטמונה בהם.
תכנית ההכשרה בחינוך המיוחד ב"אוהלו" כוללת שלושה מוקדי תוכן:
1. אפיונים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים - היבטים תיאורטיים ומחקריים.
2. היבטים מערכתיים, פילוסופיים וחוקתיים של החינוך המיוחד.
3. היבטים דידקטיים של אופני עבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרת מערכת החינוך הרגילה.
התכנית בחינוך מיוחד מתמקדת בלקויות הקלות והבינוניות של הילד. היקפה 37 ש"ש והיא מותאמת למתווה החדש של המועצה להשכלה גבוהה (בחרנו להגדיל את מספר שעות ההתנסות מעבר לנדרש במתווה, בשל תפיסתה החינוכית של המכללה והרצון להתאים עצמנו לדרישות משרד החינוך).
הסטודנטיות והסטודנטים שיבחרו בלימודי חינוך מיוחד במכללת "אוהלו", ילמדו במתכונת של דו-חוג, כאשר לימודי החינוך הכלליים ושיעורי היסוד, יילמדו במסגרת אחד מארבעת המסלולים שאושרו ונלמדים במכללה: הכשרת מורים וגננות לגיל הרך, הכשרת מורים לביה"ס היסודי, הכשרת מורים במסלול הירוק - מדעים וסביבה בחט"ב או הכשרת מורים בחינוך גופני.