הקורס נסגר עד להודעה חדשה (לא יתקיים בתוכנית הלימודים של בציר 2011)
חשיפת המשתתפים לסוגיות אסטרטגיות, כלכליות ותפעוליות בהקמה וניהול של יקב בוטיק, הענקת כלים אשר יעזרו בהכנת תכנית עסקית ליקב.
במהלך הקורס נדון בבניית מודל עלויות ומודל הכנסות, תוך שימוש במודלים תיאורטיים ונדגים שימוש שלהם בדוגמאות אמיתיות מהשטח.
מפגש א'
7/3/10 תפישת היקב כעסק, "אני מאמין" וחזון; ניתוח כוחות השוק תוך שימת דגש על מאפיינים יחודיים לענף היין והשוואה לתעשיות אחרות (קלאסית, היי טק);דיון במודל Porter’s five force analysis ו- SWOT
מפגש ב'
14/3/10 מודלים עסקיים: מבנה תכנית עסקית; בחינת מודל עלויות וניתוח רווח גולמי; בחינת ערוצי שווק ומחירונים, סקירת מודלי תמחור ובנית מודל הכנסות; בנית פוטנציאל מכירות רב שנתי; הטמעת המודלים בתכנית העסקית.
מפגש ג'
21/3/10 ניתוח תכניות עסקיות של יקבי בוטיק: בחינת רגישויות של התכנית העסקית אל מול פרמטרים שונים; מעבר וניתוח דוגמאות, מציאת נקודות איזון ורווחיות. משתתפי הקורס יתנסו באופן מעשי בהטמעת נתונים מהיקב שלהם על קבצי אקסל של תוכנית עסקית. הקבצים יינתנו לכל משתתף.
מרצה:
אורי רן, בעל תואר שני International Executive MBA מתכנית הלימודים של Kellogg-Recanati ו- BA בהצטיינות מהפקולטה לכלכלה בת"א. מזה שנים מספר מתמחה אורי בעשיית יין ובתרבות היין בארץ, וכיום הוא משמש כמנכ"ל יקב צרעה.