הקורס עוסק במשמעות אותה מעניקים הצלמים לתמונה, במשמעויות המתקבלות מהתמונה מצד הצופים ובמסר שהצלם רוצה להעביר. במסגרת הקורס המשתתפים נחשפים למספר רב של אסכולות צילומיות וזרמים שונים בעולם הצילום ולומדים לנתח ולהבין את עבודותיהם של צלמים אחרים. בנוסף לומדים בטא את עצמם ואת הרעיונות שלהם בעזרת הצילום. החשיפה המתמדת לזרמים השונים בעולם הצילום ולאופן המחשבה של צלמים בכירים יחד עם ביקורת עבודות מצד המדריכים והחניכים האחרים, מפתחים את יכולת החשיבה הצילומית של החניכים ואת היכולת שלהם לבטא מסרים מסוימים בתמונותיהם.
תכני הקורס רחבים ומגוונים ומתאימים לכל צלם המעוניין להתנתק מהפרדיגמות הצילומיות. המסגרת הקורס המשתתפים נחשפים לגישות שונות מעולם הצילום ולומדים לנתח ולהסיק מסקנות מעבודותיהם של צלמים אחרים. ביקורת העבודות הניתנת משיעור לשיעור מנחה את החניכים במטלותיהם במהלך הקורס.
מטרת הקורס להקנות ידע רחב ביותר בצילום קונספטואלי ובצד האמנותי של הצילום. במסגרת הקורס, המשתתפים נחשפים לגישות רבות בעולם הצילום ולומדים להעניק משמעות לתמונות שלהם. הקורס מקנה יכולות גבוהות של ניתוח עבודות ולימוד מתוך עבודות אלה, תוך שימת דגש על פיתוח זווית אישית.
קהל יעד: בוגרי קורסי הצילום של הטכניון וכן נרשמים החיצוניים המעונינים להתעמק בפן האמנותי של הצילום ולהעניק משמעות לתמונותיהם.
תחומי הלימוד: צילום קונספטואלי, צילום גרמני, מסר של הצילום, פיתוח גישה אישית, צלמי פורטרטים, צילום חטף מסורתי, אמנות הצילום בדגש על זיהוי גישות אישיות, צילום טופוגרפי והטופוגרפים החדשים, משמעות ומשמעות נסתרת, הסתכלות על תמונות ולימוד תהליכים הבונים תמונה טובה, צלמי מחאה, אסכולת דוסלדורף, מסר של הצילום, ביקורת עבודות, צילום חטף עכשווי, צילום יפני,