תנאי קבלה לתואר שני בהנדסת תחבורה -
-
יוכלו להתקבל מועמדים בעלי תואר ראשון בהנדסה אזרחית או תואר הנדסי אחר בעלי ממוצע כללי משוקלל של 80.0 ומעלה (*). מועמד עם ממוצע כללי משוקלל 75.0-79.9 יוכל להתקבל לנתיב "ללא תזה". אם הישגיו כסטודנט לאחר שני סמסטרים יהיו גבוהים, (צבירה של 12.0 נ"ז לפחות (שישה מקצועות לפחות) במקצועות מוסמכים, בממוצע מצטבר 82.0 לפחות במקצועות אלו, ולא פחות מציון 80.0 במקצוע בודד). תוכל הוועדה ללימודי מוסמכים לשקול לאשר העברתו לנתיב מחקר/פרויקט/עבודת גמר.
-
מועמד בעל ניסיון רלוונטי רב (כעשר שנים לפחות) ובעל ממוצע משוקלל של 75.0 ומעלה, יוכל להגיש בקשה מנומקת ומפורטת בצירוף קורות חיים ושתי המלצות ממקום עבודתו. לאחר שהוועדה ללימודי מוסמכים היחידתית תשקול את הנושא ותמצא כי ניסיונו והישגיו המקצועיים מספקים, יוכל בהתאם לשיקול ועדת ל"מ להתקבל לנתיב מחקר/פרויקט או עבודת גמר.
-
מועמד בעל תואר ראשון שלוש שנתי במדעים בעלי רקע רלוונטי לתחומים הנלמדים ביחידה האקדמית המבוקשת, יחויב ללמוד לפחות 30.0 נקו' בנתיב מחקר ובנוסף ידרש בלימוד "מקצועות ליבה" (מקצועות קדם) שנקבעו עבור כל מסלול. פטור מלימוד מקצוע/ות ליבה אלו עקב לימוד מקצועות דומים/זהים בתואר הראשון ינתן ע"י וועדת ל"מ של המסלול הרלוונטי. הסטודנט יתקבל במעמד "משלים" לקראת התואר מגיסטר למדעים באחד מהמסלולים המעניקים תואר במדעים (לא בהנדסה), ויעבור למעמד "מן המניין" לאחר שיעמוד בדרישות הלימוד של "מקצועות הליבה" ברמה הנדרשת כדי להתקבל להשתלמות לקראת התואר מגיסטר.
(*) דרישות אלו מהוות את מינימום סף הקבלה. יש לשים לב כי יתכנו דרישות קבלה נוספות במסגרת היחידות השונות בפקולטה.
נושאי ההשתלמות:
תפעול תנועה, זרימת תנועה ומאפייניה, מערכות רמזור ובקרה, תפעול תנועה, תכנון תחבורה, בטיחות בדרכים, כלכלת תחבורה, תחבורה ציבורית.