החברה בת זמננו היא חברה עתירת תקשורת. התקשורת החדשה אינה רק גורם מתווך, כפי שהייתה בעבר, אלא גורם המעצב את החברה וסדר יומה, כמו גם גורם המגדיר דימויים, צרכים וציפיות. פלישת התקשורת לכל השדות החברתיים מורגשת מאוד גם בשדה הפוליטי. אי אפשר היום להבין מהי פוליטיקה מבלי להכיר במרכזיותה של התקשורת ומבלי להבין מהם אופני הייצור התקשורתי, מהי הלוגיקה של התקשורת וכיצד אלה משפיעים על תהליכים ומוסדות פוליטיים.
מטרת התוכנית להקנות ידע, תובנות וכלי ניתוח בתחומי ההתארגנות וקבלת החלטות פוליטיות מזווית תקשורתית, עיצוב התרבות המשותפת והשיח הציבורי והבנייתה של פעולה פוליטית קולקטיבית. במסגרת התוכנית יוכלו הסטודנטים להעמיק ולהבין מהו הקשר בין תרבות ההמונים לבין התרבות הפוליטית החדשה, מהו אופי התלות ההדדית בין פוליטיקה ותקשורת בזירה הבינלאומית והמקומית וכן להכיר את אופי המלחמות החדשות והטרור הבינלאומי. סטודנטים בתוכנית יחשפו לשינויים שחלו במפת התקשורת בישראל, בדרכי ארגונם והפעלתם של אמצעי תקשורת ובהבנת הכלים החדשים בשיטות מדידת דעת קהל, החידושים בשיטות השיווק והפרסום הפוליטיים, כמו גם הגלובליזציה התקשורתית והשפעתה על ריבונות מדינות הלאום.
מבנה התוכנית:
התוכנית מתקיימת במתכונת של חטיבה מורחבת במסגרת בית הספר לממשל וחברה, ומורכבת מקורסי חובה רגילים ומקורסי חובה ייעודיים של החטיבה בתקשורת פוליטית. ההתמחות תינתן במסגרת השווה לחטיבה מורחבת באוניברסיטאות.
קורסי חובה בממשל וחברה 62 נ"ז
קורסי חובה בחטיבה 20 נ"ז
סמינר 4 נ"ז
התמחות מקצועית 6 נ"ז
קורסי בחירה בממשל וחברה 11 נ"ז
קורסי בחירה בחטיבה 9 נ"ז
סה"כ 112 נ"ז