שנה א': קורסי יסוד בניתוח התנהגות יישומי, אסטרטגיות לצפייה ולאיסוף נתונים, שימוש במחשב לאיסוף נתונים, מיומנויות ניווט כיתה – האומנות שבהוראה, מיומנויות יסוד בהוראה פרטנית – יכולת קלינית בעבודה 1 X 1, פעילות גופנית כהקשר תומך בשיפור התנהגות – פרטני, התנסות בגנים ובכתות הנמוכות של בית הספר היסודי.
שנה ב': הפסיכולוגיה של ההוראה והלמידה, מאפיינים של אוכלוסיות מיוחדות – חוק החינוך המיוחד ושילוב, הליכים בשינוי התנהגות, ניתוח תפקודי של התנהגות, היבטים נוירופיזיולוגיים של התנהגות, פעילות גופנית כהקשר תומך בשיפור התנהגות – קבוצתי, עבודה פרטנית עם תלמידים מתקשים, בניית תוכניות התנהגותיות פרטניות למגוון אוכלוסיות והתנסות בבית הספר היסודי.
שנה ג': הפילוסופיה של ההתנהגות, אתיקה בחינוך, שיטות מחקר התנהגותיות, בניית תוכניות התנהגותיות כיתתיות ומערכתיות, עבודה עם תלמידים בעלי קשיי התנהגות חמורים והתנסות בבית הספר העל יסודי.
שנה ד': סטאז' במערכת החינוך, המשך התנסות עם מגוון אוכלוסיות והכנה למבחני הסמכה בינלאומיים בניתוח התנהגות (BCBA).
הבוגרים יוסמכו להוביל תוכניות חינוכיות להפחתת אלימות, לשיפור התנהגות, להקניית מיומנויות חברתיות ולחינוך לערכים במערכת החינוך, בחינוך המיוחד ובמשפחה.
הבוגרים יוכשרו לעבודה עם אוכלוסיות מגוונות - תלמידים רגילים, מחוננים, קשיי התנהגות, הפרעות קשב, קשיי התפתחות, אוטיזם ועוד. במהלך התוכנית ירכשו המשתתפים ידע מעמיק בכל הקשור לפילוסופיה ולהיבטים תיאורטיים ויישומיים של התנהגות. בוגרי התוכנית "יצוידו" בכלים ייחודיים לשיפור התנהגות הכוללים סדרה ארוכה של אימונים מעשיים לשיפור היכולת הקלינית וההתמודדות עם מצבים חינוכיים מאתגרים. ידע בהיקף זה אינו ניתן בתוכניות אחרות בישראל והוא מאפשר לבוגרים גישה למבחר עצום של אפשרויות תעסוקה והמשך לימודים. התוכנית קיבלה הכרה מלאה של משרד החינוך שאף יוזם את יישומה, וכן הכרה בינלאומית חמה. המודל החינוכי / טיפולי אותו ירכשו הבוגרים מיוחד במינו ומאפשר, בין השאר, לחולל שינוי התנהגותי דרך פעילות מהנה ומאתגרת.