מה זה בעצם
תרבות הצריכה הפכה לתרבות מאד מרכזית בעידן המודרני. בכל תחום בחיינו אני נחשפים לאלפי מותגים ומוצרים חלקם ותיקים וחלקם חדשים. התחרות הגדולה מאלצת את מנהלי השיווק בעסקים שונים גדולים כקטנים ליצור ייחודיות במוצרים שהוא משווק בעזרת כוח פרסומי.
לימודי פרסום משלבים כיום לימודי שיווק עם לימודי מכירות. . לימודי השיווק נועדו ללמד כיצד לבצע מחקרי שוק ועל פיהם להפיק נתוני פילוח שוק. לימודי מכירות יעסקו בנושאים כגון: הבנת צרכי הקונים, פיתוח יכולת משא ומתן ועוד.
מערך הפרסום כולל את התפקידים הבאים:
קופירייטר- במשרד פרסום, הקופירייטר עובד בשיתוף פעולה מלא עם התקציבאים, הפלנרים, המפיקים ועוד. קופירייטינג זה שפת פרסום ואילו הקופירייטר הוא המתרגם את המסר או הייחוד השיווקי שלכם אל שפת הפרסום. על הקופירייטר מוטלת בראש ובראשונה משימת חשיבה, הוא צריך להכיר את המוצר או השירות שהוא מפרסם לעומקם, לחזק יתרונות ולהפוך חסרונות ליתרונות, למצוא ערכים סמויים שיבדלו את המוצר ולהציג לקהל הרחב את המוצר בדרך הכי מקורית וייחודית שיש.
תקציבאי/מנהל לקוחות- התקציבאי הוא נציג הלקוח במשרד. לויאלי ללקוח, נאמן למקצועיות המשרד. מנסח את דרישות הלקוח. נוסע לישיבות אצל הלקוח, מציג את עמדת המשרד.
פלנינג- מחלקת הפלנינג בכתיבת הבריף. המסמך הנקרא: "בריף קריאייטיב", הוא אותו נייר-עבודה המציג בפני מחלקת הקריאייטיב את הבעיה שעליה מתבקשת תשובה פרסומית-תקשורתית מוקפדת ביותר.הפנר מבצע בעצם את מחקרי השוק וחקר נושאים שיובילו להבנה טובה יותר בין הצרכן לבין המותג.
היכן ניתן ללמוד?
קורס פרסום נמשים בין 9 חודשים לשנה וניתן ללמוד אותם בבתי ספר לפרסום , בתי ספר ובמסגרת לימודי חוץ של מכללות ואוניברסיטאות.
מה לומדים?
קורס קופירייטינג- אסטרטגיה, בידול, ג'ינגלים, דיירקט מרקטינג, הזיות, ויז'ואל, חשיבה, טלוויזיה, יצירתיות, אינטרנט, מותג, נאום פוליטי, סלולארי, עברית, פרזנטציה, צרכנים, קומוניקציה, שיווק, תסריטאות ועוד.
קורס תקציבאות- אחריות, זרימת עבודה, ניהול מו"מ, כתיבת בריפים. ניהול תקציב הפרסום: עמלות, חיובים, חשבונות, דו"חות. תוכנות במשרד פרסום.הפקה: רדיו, דפוס, טלויזיה. מדיה: תכנון וקניה,קראייטיב: הקונספט, העיצוב והקופי, עבודת הסטודיו, הבריף, יחסי ציבור, קד"מ, תכנון אסטרטגי ומידענות, מחקרים ושיטות מחקר ועוד.
קורס פלנינג- מבנה ותהליכי עבודה במשרד פרסום, יסודות השיווק לפלנרים, תקשורת שיווקית, שיווק ופרסום למגזרים, חשיבה יצירתית בפרסום, סדנת פרזנטציה, תכנון אסטרטגי, אסטרטגיות שיווק, אסטרטגית פרסום, בריף ועוד.
התעודה
בסיום הלימודים מקבל הבוגר תעודת התמחות בתחום בו למד מטעם בית הספר.
מה עושים עם זה?
בוגרי קורס פרסום יכולים להשתלב עם תום הלימודים במשרדי פרסום, במחלקת מכירות ובמחלקות שיווק בארגונים וחברות, טלוויזיה, אינטרנט, רדיו, דפוס ועוד.
למוסדות המקיימים לימודי פרסום לחץ על שם המוסד:
מרכז השתלמויות בר אילן
היחידה ללימודים חוץ אקדמיים במכללת ר"ג
היחידה ללימודי המשך וללימודי חוץ של אוניברסיטת חיפה
עיין ברשימת המוסדות האקדמיים בהם תרצה ללמוד. השאר פרטים ונציג המוסד המבוקש ייצור
עמך קשר בהקדם: