מערכת אוונגרד
במסגרת לימודי תואר ראשון במנהל עסקים ותכנית הלימודים למשפטים ומנהל עסקים, נדרשים הסטודנטים לבחור התמחות במנהל עסקים. הסטודנטים יכולים לבחור בין: מימון, שיווק, חשבונאות או טכנולוגיות מידע. בנוסף, קיימת אפשרות לבחור התמחות משנה.
בחירה בהתמחות משנה בביטוח, היא זכות שניתנת לסטודנטים מצטיינים מהתמחות מימון או שיווק. אלה זוכים לעבוד במשך שנה מול המנהלים הבכירים של קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל ובהנחייתם. שניים עשר הסטודנטים המשתתפים בהתמחות המשנה נחלקים לארבע קבוצות. כל קבוצה מקבלת משימה לגיבוש רעיון עסקי, עליה יעבדו הסטודנטים במהלך השנה. בסוף השנה מציגות כל הקבוצות את העבודות שלהן בפני פורום נכבד הכולל את חברי הדירקטוריון ומנכ"ל חברת מגדל, אשר בוחרים את הפרויקט הזוכה, אשר יכול להיות בתחום פיננסי, ביטוחי, שיווקי, או תחום אחר הקשור לפיתוח עסקי.
בראש התכנית עומד השנה ד"ר בעז ים, שהתמחותו האקדמית והפרקטית היא בנושאים של ניהול סיכונים, ביטוח ואקטואריה. ד"ר ים מדגיש כי ייחודית שיתוף הפעולה עם מגדל היא בכך שמדובר בקבוצת הביטוח והפיננסים הגדולה בישראל, שהינה גם חברת בת של תאגיד בינלאומי. הדבר מאפשר לסטודנטים לפתח את הפרויקט לפי הכישורים ותחומי העניין שלהם, כמעט ללא הגבלה, בתחומים של השקעות, ביטוח, מערכות שיווק, פיתוח מוצרים, וכד'.
טל מצ'ורו, סטודנט שנה ג' בבית ספר אריסון למנהל עסקים, נמנה על חברי הקבוצה המנצחת משנת הלימודים שעברה. הוא מספר מדוע החליט לבחור בהתמחות נוספת. "התלבטתי אם להעמיס על עצמי, בנוסף, לעבודתי ולדרישות התואר, תחום התמחות נוסף. בסופו של דבר, תחום הביטוח הנו חלק בלתי נפרד מהסביבה האישית והעסקית כמעט של כל אחד מאיתנו. רבות מההשקעות המשמעותיות ביותר של כולנו מתבצעות באפיקים ביטוחיים של חסכון וריסק, תכניות פנסיה וכלים ביטוחיים שמנוהלים על ידי חברות הביטוח, כך שראיתי לנכון, לנצל את ההזדמנות ולהרחיב את האופקים בתחום זה. האופציה לעבוד באופן מעשי מול חברת ענק כ"מגדל", והשילוב בין התיאוריה לפרקטיקה שמציעה התכנית, מהווים את היתרונות העיקריים והמקדמים ביותר שהמרכז הבינתחומי מציע לסטודנטים, ומבחינתי שווים את ההשקעה".
מה היתה המשימה שניתנה על ידי חברת מגדל?
"במקביל ללימוד קורסים בתחום הביטוח, נדרשנו להגיש עבודת סמינריון על פרויקט מעשי, שהנו רעיון עסקי, שמגדל שוקלת להוציא לפועל." המשימה שלנו היתה לבחון את כדאיות חדירתה של חברת מגדל לתחום הייעוץ לכלכלת המשפחה. היינו צריכים להיפגש עם גופים רבים ושונים, ביניהם: בנקים, יועצים פיננסים וחברות ייעוץ ואפילו קואוצ'רים. במהלך העבודה על הפרויקט בנינו סקרי שוק, ראיינו משפחות אודות כלכלת המשפחה שלהן, בדקנו את השוק הקיים ואת הפוטנציאל העתידי, תמחרנו עלויות הקמה, שכר ותוכנות אינטרנט נדרשות. את מסקנות העבודה המאומצת, הצגנו בפרזנטציה בפני נציגי חברת מגדל".
המשימה שקיבלו הסטודנטים אינה משימה של מה בכך, כפי שעולה מדבריו של ירון בר-און מנהל מערך עסקים ושיווק בחברת מגדל. "מצד אחד מדובר בפרויקט שעיקרו בניית שוק חדש המתבסס על צורך אמיתי של כל בית אב לשפר את יכולתו ואת רמת ההתנהלות הכלכלית של המשפחה. מצד שני אין מדובר בשירותי יעוץ ו/או שירותי אימון (קואצ'ינג) מדובר בהכנסת הנושא למסגרת של שירותים מוגדרים מאוד ובניית מודל עסקי. לצד כל אלה מדובר בשליחות חברתית שמהותה שיפור רמת חיים ובניית עושר משפחתי."
בר-און התרשם מעבודת הסטודנטים "ניתן לומר בוודאות שעבודת הצוות הניבה תוצאה איכותית יותר מכל עבודה שניתן היה להשיג מכל פרט בנפרד. נהניתי לעבוד עם החבורה הרצינית שהתחברה לפרויקט מעל ומעבר למצופה, גילתה עניין והצליחה להתעמק, לנתח ולתקוף רעיון עסקי מכיוונים רבים ומגוונים."
ההצלחה שקצרו הסטודנטים אינה ברורה מאליה שהרי בניגוד לניסיון הרב שיש לאנשי מקצוע בשוק לרוב הסטודנטים מגיעים עם רקע תיאורטי בלבד. מסתבר, שבצד עובדה זו טמון יתרון נוסף "העובדה שמדובר בקבוצה צעירה שאיננה שבויה בקונספט, מאפשרת לגעת בנושאים מכיוונים מקוריים תוך הפעלת חשיבה יצירתית שמאפיינת קבוצת גיל זו." אומר בר-און.
הסטודנטים מספרים שמעמד ההצגה היה מרגש בפני עצמו. לא כל יום זוכים סטודנטים לעמוד מול מנכ"ל חברת ענק כמו מגדל ולקבל את חוות דעתו. שלושת הפרויקטים של הקבוצות זכו לתגובות מפרגנות מפיו של מנכ"ל מגדל וחברי הדירקטוריון וחלק מהסטודנטים אף קיבלו הצעות עבודה בקבוצה, בתחומים של שיווק, פיתוח עסקי ופיננסים. הצוות הזוכה נבחר לדברי בר און "בזכות עצמו ובזכות היסחפות לעומקו של הפרויקט".
הפרס לחברי הקבוצה הזוכה היה טיסה לאיטליה וביקור בחברת האם של מגדל, ג'נרלי – מענקיות הביטוח בשוק הבינלאומי.
עיין ברשימת המוסדות האקדמיים בהם תרצה ללמוד. השאר פרטים ונציג המוסד המבוקש ייצור
עמך קשר בהקדם: