המרכז האקדמי פרס

המרכז האקדמי פרס - מידע כללי

ללמוד אחד על אחד עד התואר

השאירו פרטים ויועץ יחזור אליכם
שם מלא:
טלפון נייד:
דוא"ל:
עיר:
ת.ז:

המרכז האקדמי פרס הוא מוסד ייחודי בנוף האקדמיה הישראלית. מלבד מצוינות אקדמית חסרת פשרות הבאה לידי ביטוי הן בתכניות הלימוד הייחודיות והן בסגל האקדמי המעולה, המרכז שם לו למטרה ליצור אווירה של אקדמיה אחרת. אקדמיה שרואה כל סטודנט, מזהה את הפוטנציאל הייחודי הגלום בו ומסייעת לו לממש אותו. לא רק בדרך להשגת התואר האקדמי, אלא גם במסע לגיבוש קריירה מקצועית או אקדמית.

המרכז האקדמי פרס, בו לומדים כ-4000 סטודנטים, פועל בקמפוס אורבאני ייחודי בעיר רחובות, המספק מצד אחד את ציוד הלימוד והכיתות המתקדמות ביותר שיש, ומצד שני מהווה בית חם לקהילת הלומדים בו. המרכז האקדמי פרס אף פעיל חברתית במגוון מיזמים, מעניק ללומדים בו חוויות חברתיות משמעותיות כמו גם קשרים עם עולם העסקים שמחוץ לאקדמיה וזאת כדי לצבור ניסיון מעשי עוד במהלך הלימודים ולהתחיל את הקריירה עם יתרון.

הבוגרים שלנו, שכבר מאיישים משרות בכירות במשק הישראלי ובאקדמיה, הם העדות החיה שהצלחנו במשימה, וכי אקדמיה אישית, אחד על אחד אל הקריירה, היא שאיפה ברת מימוש.

גלריית תמונות - המרכז האקדמי פרס

המרכז האקדמי פרס מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. בין התארים לתואר שני: מוסמך במנהל עסקים (MBA), מוסמך בפסיכולוגיה חינוכית, מוסמך בייעוץ ארגוני. בין התארים הראשונים: מנהל עסקים, משפטים, מדעי התזונה (BsC), מנהל מערכות בריאות, מדעי ההתנהגות (פסיכולוגיה וסוציולוגיה).

נשמח לראותכם בקמפוס בשנה הבאה ומי יודע: אולי שמכם יתנוסס על שדירת המצטיינים שלנו בסוף התואר.

 

 

.

לימודי מדעי החברה
לימודי ערב
רפואה, בריאות ורווחה
מנהל עסקים וכלכלה
תואר שני במנהל עסקים
תואר שני במדעי החברה
מכינות
מלגות לתלמידי תיכון
המרכז האקדמי פרס המשתתף כנותן חסות זו השנה השלישית, בתחרות עבודות גמר מצטיינות במגמת תעשייה וניהול וניהול עסקי, העניק גם השנה שתי מלגות שכר לימוד לשנת הלימודים הראשונה לתלמידי בתי הספר התיכון שעבודותיהם הצטיינו בתחרות. התלמידים שזכו במלגה, סער נועם ושגיא לוי לומדים במגמת תעשיה וניהול בבית הספר התיכון הרצוג בכפר סבא. עבודתם קיבלה את המקום השלישי, מתוך שמונים ושבע עבודות מחקר שהוגשו לתחרות על ידי תלמידי מגמות תעשייה וניהול וניהול עסקי מבתי ספר תיכוניים בכל הארץ. עבודת המחקר המשותפת שהגישו עסקה בתחום ניהול הייצור והתבססה על חברת השיווק "ליאור שרף", במסגרתה הם בחנו את הדרכים לשיפור איכות, תהליכים ושיטות העבודה.
התחרות מתקיימת ביוזמת ה"תעשיידע",עמותת החינוך מיסודה של התאחדות התעשיינים ומנהל למדע ולטכנולוגיה- ומשרד החינוך,זו השנה הרביעית .
המפקחת על מגמות תעשייה וניהול וניהול עסקי במשרד החינוך ד"ר מגדה גרוס, מוסרת כי כיום לומדים במגמות תעשייה וניהול וניהול עסקי כ 25,000 תלמידים מכיתות י' –יב'. כ 8,000 תלמידים בשנה מסיימים את לימודיהם במגמות אלו וגם נבחנים לבגרות. "כ 2,500 תלמידים בוחרים לעשות עבודת מחקר בשיתוף עם מפעלי תעשייה, מוסדות נותני שירות, או ארגונים. כל עבודות הגמר של התלמידים, שניגשו לתחרות עסקו בארגון או במפעל באזור מגוריהם של התלמידים. 16 מתוכן הגיעו לשלב הגמר ואז נבחנו ודורגו על ידי אנשי מקצוע מתחום התעשייה, השיווק, נציגי משרד החינוך והתאחדות התעשיינים. עצם התחרות מדרבנת אותם להצטיין ככל יכולתם וכך, בנוסף לתועלת הלימודית נוצר קשר מפרה בין המפעלים והארגונים לבין הקהילה".
יו"ר הוועד המנהל של המרכז האקדמי פרס, עפרה אלול אומרת כי היא רואה במתן הפרס לתלמידים המצטיינים מסורת חשובה בפעילותו ובתרומתו של המרכז לקהילה. "תרומתנו זו נועדה לדרבן ולעודד תלמידים להמשיך בלימודיהם ולמצות את היכולת הגלומה בהם. אני מקווה שבעתיד הם יפיקו מתרומתנו זו דוגמא אישית ויפעלו בעצמם הן כדי לתרום לפיתוח הכלכלה במדינה והן כדי לסייע לאחרים".
תחרות "תעשיידע"
המרכז האקדמי פרס המשתתף כנותן חסות זו השנה השלישית, בתחרות עבודות גמר מצטיינות במגמת תעשייה וניהול וניהול עסקי, העניק גם השנה שתי מלגות שכר לימוד לשנת הלימודים הראשונה לתלמידי בתי הספר התיכון שעבודותיהם הצטיינו בתחרות. התלמידים שזכו במלגה, סער נועם ושגיא לוי לומדים במגמת תעשיה וניהול בבית הספר התיכון הרצוג בכפר סבא. עבודתם קיבלה את המקום השלישי, מתוך שמונים ושבע עבודות מחקר שהוגשו לתחרות על ידי תלמידי מגמות תעשייה וניהול וניהול עסקי מבתי ספר תיכוניים בכל הארץ. עבודת המחקר המשותפת שהגישו עסקה בתחום ניהול הייצור והתבססה על חברת השיווק "ליאור שרף", במסגרתה הם בחנו את הדרכים לשיפור איכות, תהליכים ושיטות העבודה.
התחרות מתקיימת ביוזמת ה"תעשיידע",עמותת החינוך מיסודה של התאחדות התעשיינים ומנהל למדע ולטכנולוגיה- ומשרד החינוך,זו השנה הרביעית .
המפקחת על מגמות תעשייה וניהול וניהול עסקי במשרד החינוך ד"ר מגדה גרוס, מוסרת כי כיום לומדים במגמות תעשייה וניהול וניהול עסקי כ 25,000 תלמידים מכיתות י' –יב'. כ 8,000 תלמידים בשנה מסיימים את לימודיהם במגמות אלו וגם נבחנים לבגרות. "כ 2,500 תלמידים בוחרים לעשות עבודת מחקר בשיתוף עם מפעלי תעשייה, מוסדות נותני שירות, או ארגונים. כל עבודות הגמר של התלמידים, שניגשו לתחרות עסקו בארגון או במפעל באזור מגוריהם של התלמידים. 16 מתוכן הגיעו לשלב הגמר ואז נבחנו ודורגו על ידי אנשי מקצוע מתחום התעשייה, השיווק, נציגי משרד החינוך והתאחדות התעשיינים. עצם התחרות מדרבנת אותם להצטיין ככל יכולתם וכך, בנוסף לתועלת הלימודית נוצר קשר מפרה בין המפעלים והארגונים לבין הקהילה".
יו"ר הוועד המנהל של המרכז האקדמי פרס, עפרה אלול אומרת כי היא רואה במתן הפרס לתלמידים המצטיינים מסורת חשובה בפעילותו ובתרומתו של המרכז לקהילה. "תרומתנו זו נועדה לדרבן ולעודד תלמידים להמשיך בלימודיהם ולמצות את היכולת הגלומה בהם. אני מקווה שבעתיד הם יפיקו מתרומתנו זו דוגמא אישית ויפעלו בעצמם הן כדי לתרום לפיתוח הכלכלה במדינה והן כדי לסייע לאחרים".
ללמוד במרכז האקדמי פרס
במרכז האקדמי פרס, ברחובות, מתקיימות תכניות לימוד לתואר ראשון ושני במנהל עסקים ותכנית לימוד לתואר ראשון במדעי ההתנהגות. הלימודים מתקיימים במתכונת ערב המותאמת לאנשים עובדים. תכניות הלימוד במרכז הן מגוונות ומאפשרות לכל אחד שברצונו ללמוד ולהגיע לתואר אקדמי, להגשים את חלומו.

בראש המרכז עומדים בכירי המרצים מהאוניברסיטאות המובילות בארץ. ראש בית הספר למנהל עסקים במרכז הוא פרופ' ראובן חורש, שכיהן בעבר כדיקאן בית הספר למנהל עסקים וכראש תחום מימון במסלול האקדמי של המכללה למנהל. כמו כן שימש חורש בתפקיד מנכ"ל משרד התעשייה והמסחר. כיום, בנוסף להיותו ראש ביה"ס במרכז האקדמי פרס, הוא יועץ לחברות ישראליות וארגונים בינלאומיים בתחומי שוק ההון, יזמות ומימון, מכהן כדירקטור בחברות ציבוריות ותאגידים בנקאיים, וחבר בית הדין להגבלים עסקיים.

פרופ' חורש מסביר כי היתרון הגדול שבלימוד מינהל עסקים במרכז האקדמי פרס הוא תכנית הפרופ' האישי, לפיה מלווה אחד המרצים הבכירים את הסטודנטים לאורך דרכם באקדמיה ומסייע בידם למצות את יכולתם האינטלקטואלית כדי שיגיעו להישגים מרשימים. "יתרון נוסף היא תכנית המנטורים, שבמסגרתה זוכים סטודנטים לתואר שני במפגש אישי עם איש עסקים מהבכירים במשק הישראלי, וכך ניתנת להם הזדמנות החד פעמית ללמוד ממנו ולקבל ממנו ייעוץ לגבי בניית הקריירה שלהם".

מפגש תעסוקה וקריירה במרכז האקדמי פרס
המבחן הגרפולוגי?
איך צריך לכתוב קורות חיים ולמי צריך לשלוח אותם? איך אני משווק את עצמי באופן הטוב ביותר? מה ללבוש, איך להתנהג, עם מי לדבר ? מה לומר ומה להסתיר? איך אוכל לצלוח את ראיון העבודה המכריע ולזכות בתפקיד שאני רוצה? איך לבנות לעצמי את התדמית האישית והמקצועית הנכונה שתסייע לי להתקדם לגוב טוב יותר, ומה בכלל אומר עלי המבחן הגרפולוגי?
בשאלות אלו ושאלות נוספות הנוגעות לתעסוקה וקריירה עסק המפגש שקיים המרכז האקדמי פרס לפני כמה חודשים. המפגש היה פתוח עבור סטודנטים ועבור הקהל הרחב ומיועד לא רק למחוסרי עבודה, אלא גם לבעלי משרות המעונינים לשפר את מעמדם ומקומם ושואפים להתקדם בעבודה.
המפגש כלל הרצאות בנושאים שונים הקשורים לחיפוש עבודה. ההרצאות מכוונות הן לקהל של חיילים משוחררים, הן לסטודנטים והן לבעלי מקצוע ותארים מתקדמים המעונינים התקיימה בקמפוס גם הדרכה מעשית שבה יוכלו המשתתפים להיפגש עם יועצות השמה, "הד הנטרים", גרפולוגית ופסיכולוגית תעסוקתית שייעצו להם באופן אישי לגבי כתיבת קורות החיים ובהכוון לתעסוקה.
במסגרת המפגש הוצבו בקמפוס המרכז גם דוכנים של חברות גיוס והשמה וחברות מעסיקים גדולות בתחומים שונים. בין היתר השתתפו באירוע חברות תקשורת, היי טק, נדל"ן, בנקים וכן גופים וולונטריים המעונינים במתנדבים. משתתפי המפגש עברו בין הדוכנים במטרה לשמוע על משרות הדרושים הפנויות, להיפגש באופן אישי עם נציגי החברות העסקיות, להשאיר קורות חיים ולהתראיין במקום למשרות הדרושים.
מכינה ללימודים אקדמיים למועמדים בני 30 ומעלה

המרכז האקדמי פרס מקיים מכינה ללימודים קדם אקדמאיים לבני 30 ומעלה שלמדו 12 שנות לימוד, אך אינם זכאים לתעודת בגרות.

פתיחת המכינה היא צעד נוסף שעושה המרכז האקדמי פרס למען קידום ההשכלה הגבוהה ומתן שוויון בהזדמנויות לרכישת השכלה בכל גיל ובכל השכבות החברתיות.

על פי הנחיות המועצה להשכלה גבוהה, המעונינים להתקבל ללימודי תואר ראשון חייבים להשתתף ולסיים בהצלחה את חמשת קורסי המכינה במקצועות: אנגלית, אוריינות אקדמית, מתמטיקה, יסודות המחשב ומשטר במדינת ישראל.

משך המכינה - סמסטר אחד.
מדעי ההתנהגות ותקשורת

"הפסיכולוגיה והתקשורת הם שני תחומים שיש ביניהם נקודות מפגש רבות. תקשורת בין בני אדם ובין הפרט לקבוצה מונעת על ידי תהליכים פסיכולוגיים שונים, בו בזמן היא גם מניעה תהליכים שמובילים לשינוי בפרט או בקבוצה".
כך מסבירה ד"ר דידה פלייסיג, מרצה בחוג למדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס, את ההחלטה לפתוח בפני הסטודנטים בתכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות גם חטיבה של לימודי תקשורת.

"אמצעי התקשורת ההמוניים משפיעים רבות , ברצוננו או שלא ברצוננו , על תפיסת עולמנו, התנהגותנו, ועל הבחירות שאנו עושים מידי יום ביומו. המסרים שאנו קולטים מידי יום מחליטים לא פעם בשבילנו מה נאכל, מה נלבש, איפה נבלה, מי יהיה הכוכב הנולד הבא ואפילו מה תהיה דעתנו על שר האוצר או הרמטכ"ל.

גם להתנהלות מערכות התקשורת הבין- אישיות שלנו ולמסרים המילוליים והבלתי מילוליים שאנו מקבלים מהקרובים לנו יש השפעה ניכרת. לא פעם מחווה קטנה, מחמאה או עלבון מאדם קרוב לנו משפיעים על מצב רוחנו לאורך כל היום. מסרים כאלה המתקבלים לטווח ארוך הם בעלי השפעה ישירה גם על הביטחון והדימוי העצמי שלנו וגם להם יש חלק חשוב בהחלטות המקצועיות והאישיות שאנו מקבלים.

התכנית למדעי ההתנהגות כוללת קורסים העוסקים בגורמים המפעילים אנשים, באופן שבו שהם תופסים את המידע שמוזרם אליהם באמצעי התקשורת האישיים וההמוניים גם יחד ובמה שמניע אותם לחשוב נכון או בצורה מוטה.
לימודי הפסיכולוגיה מקנים לסטודנטים את הכלים התיאורתיים לנתח ולהבין מצבי השפעה, מצבים חברתיים, ותהליכי קבלת החלטות אישיים. כלים אלו מאפשרים לסטודנט לברור ולבחון באופן מושכל את גורמי ההשפעה, לבודד אותם ולהשתמש בהם בעצמו.

לימוד תחום התקשורת בצד הפסיכולוגיה לוקח למעשה את הפסיכולוגיה צעד אחד קדימה ומרחיב את יריעת הידע גם לתחום התקשורת השכנועית. לימודי התקשורת בצד הפסיכולוגיה מקנים לסטודנט כלי שימושי ואקטואלי שבעזרתו יוכל לעשות שימוש בדרכי שיכנוע והעברת מסרים להמונים, באופן הנכון והיעיל".
תכנית לימודים ייחודית לתואר אקדמי, לבעלי תעודת בגרות
גם אם לא שקדת במיוחד על לימודיך בתיכון והעדפת את חוף הים, זו אינה סיבה מספקת, שלא להירשם עכשיו ללימודים אקדמיים, וגם להצליח בהם מעל ומעבר למה שניבאו לך כל מוריך בתיכון.

ראש החוג למדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס דן זכאי קורא לצעירים להירשם ללימודים ל"תכנית הגשמה" שנפתחת בימים אלו במרכז האקדמי פרס. במסגרת תכנית זו יוכלו להתקבל ללימודים מועמדים בעלי תעודת בגרות מלאה, שאינם עומדים בתנאי הקבלה הרגילים. "הם נכנסים למסלול לימודים מיוחד שעוזר למי שיש לו יכולת ורצון, למרות שהיסטוריית הציונים שלו אינה מזהירה, לצלוח את שנת הלימודים הראשונה באקדמיה בהצלחה. הקורסים בשנת הלימודים הראשונה נפרסו באופן שמאפשר לימודים בקצב איטי ומותאם לרמת התלמידים. המתקשים מקבלים שיעורי תגבור, והמתקשים עוד יותר זוכים גם לתגבור לימודים אישי.
התמיכה המסיבית נותנת להם מוטיבציה עצומה להצליח. אם עמדו במשימה והשיגו ממוצע ציונים נאות, הם יוכלו להמשיך ולהשתלב בתכנית הלימודים הרגילה וכך להשלים את התואר האקדמי בתוך שלוש עד ארבע שנים".

ראש בית הספר למנהל עסקים במרכז האקדמי פרס, פרופ' ראובן חורש, שותף לדעתו של זכאי. "אני יודע שרבים מהצעירים שלא מיצו את מלוא היכולת שלהם בבית הספר התיכון, חוששים כיום, כשהם כבר בגיל עשרים פלוס, לפתוח במסע לימודים מחודש שלא פעם הוא מייגע, יקר כלכלית, ולא מתאים לשעות העבודה. מסע זה שכולל שיפור בגרויות, קורס פסיכומטרי ולפחות מבחן פסיכומטרי אחד, עשוי לארוך גם יותר משנה. רבים נוטים לדחות את הלימודים בשל כך וככל שהזמן עובר, הסיכוי שישובו ללימודים אקדמיים הולך וקטן וזה חבל".

יו"ר הוועד המנהל במרכז האקדמי פרס, עפרה אלול אומרת כי החליטה לפתוח את תכנית ההגשמה, כחלק מחזון המרכז. "תכנית הגשמה, כשמה כן היא. נועדה לאפשר לאנשים שלא חשבו שזה אפשרי, להגשים את חלומם ללימודים גבוהים. היא נבנתה על מנת לעזור לצעירים לממש את הפוטנציאל שגלום בהם ולהשיג הישגים הראויים. ללמוד לימודים אקדמיים זו זכותו של כל אחד במדינה. ואנחנו במרכז, לקחנו על עצמנו להעניק אותה לכל אזרח שמסוגל ורוצה בכך".
שכר לימוד: פרטי - לא מתוקצב
מעונות: אין
כתובת: הנביאים 8 רחובות

*התכנים בעמוד זה מתעדכנים אחת לכמה חודשים
סגור