תחום השיווק צבר תאוצה בשנים האחרונות ועסקים רבים הבינו שכדי להצליח יש צורך בתכנית שיווקית מסודרת.
עקב כך גובר גם הביקוש למנהלי שיווק אשר למדו את הנושא באופן מסודר.
שיווק הוא בעצם קידום המכירות של שירותים מסוימים או מוצר כלשהו והוא כולל מציאת קהל היעד של המוצר או השירותים, קביעת אסטרטגיה ברורה, הגדרת מטרות ויעדים, איתור פתרונות ואף יצירת ביקוש.
לימודי ניהול ושיווק
ניהול ושיווק ניתן ללמוד בשלושה אופנים: (1) כתואר ראשון במינהל עסקים עם התמחות בשיווק - הלימודים אורכים כשלוש שנים; (2) לימודים לקראת דיפלומת הנדסאי בניהול שיווק - לימודי ערב במשך כשנתיים-שלוש; (3) קורס ניהול ושיווק.
מוסדות הלימוד מציעים קורסים שונים עם דגשים על היבטים שונים, אך כעקרון הקורס מתפרס על פני כ-150-200 שעות.
הלימודים משלבים תכנים תיאורטיים עם פן מעשי וכוללים נושאים כמו הכנת תכנית שיווקית, תיאוריות ניהוליות, פרסום, ניהול עובדים, ניהול מכירות, ניהול מותג, אסטרטגיה שיווקית, התנהגות צרכנית, ניהול משא ומתן ועוד. המסיימים יכולים להשתלב בתפקידים שונים בעולם העסקים - מנהלי שיווק, מנהלי מכירות, מנהלי מוצר, מנהלי מותג, מנהלי פרסום וכו'.
תנאי הקבלה
תנאי הקבלה משתנים ממוסד למוסד ומשנה לשנה, לכן כדאי תמיד לבדוק את תנאי הקבלה המדויקים למסלול אותו בחרתם, במוסד בו אתם מעוניינים ללמוד.
(1) תנאי קבלה לתואר ראשון במינהל עסקים - תנאי הקבלה באוניברסיטאות גבוהים יותר מאלה של המכללות. באוניברסיטאות תידרשו לממוצע בגרות משוקלל של 105 וציון פסיכומטרי 700.
במכללות יש צורך בממוצע בגרות מעל 95 או ציון פסיכומטרי מעל 650, כאשר מספר מכללות דורשות גם בגרות וגם פסיכומטרי.
(2) תנאי קבלה ללימודים לקראת דיפלומת הנדסאי - רוב מוסדות הלימוד דורשים בגרות מלאה בלבד. (3) תנאי קבלה לקורס ניהול ושיווק - רוב המוסדות דורשים בגרות מלאה בלבד ובחלק מהמוסדות תתבקשו לעבור ראיון אישי בפני ועדת קבלה.
בין מוסדות הלימוד ללימודי ינוהל ושיווק ניתן למנות את: הקריה האקדמית אונו, מכללת ספיר, המרכז האקדמי רופין ועוד.
למי מתאימים הלימודים
לא כל אחד יכול להיות מנהל שיווק וודאי שלא כל אחד יכול להיות מנהל שיווק מוצלח.
נשאלת השאלה מה הופך אדם למנהל שיווק שכזה ומה יסייע לכם לסיים את הלימודים בהצלחה.
ראשית, כמובן, מנהל שיווק זקוק ליכולת ניהולית. לא כל אדם מוכשר יוכל להיות להיות גם מנהל מוכשר. לעיתים עובדים מצויינים מתגלים כמנהלים כושלים, מכיוון שהם זקוקים לשליטה מתמדת ואינם מסוגלים להאציל סמכויות. מנהל שיווק טוב צריך להיות גם בעל יכולת עבודה בצוות - עבודת הניהול כרוכה בהתנהלות רבה מול ועם אנשים.
בנוסף, כדי להצליח תזדקקו גם ליכולת שכנוע - נכון שניתן ללמוד מיומנויות שכנוע ומשא ומתן שונות, אך יכולת שכנוע טבעית תביא אתכם רחוק יותר, מהר יותר.
כדי להתקדם, גם בלימודים וגם בתפקיד, תידרשו להפגין נחישות ודבקות במטרה, שכן אם כמנהלים תהיו חסרי מוטיבציה, הרי שגם העובדים שלכם יאבדו את המוטיבציה שלהם.
בסביבה הניהולית כיום יש צורך גם ב"ראש פתוח" - תנאי השוק משתנים ללא הרף וחברות רבות דורשות גמישות מחשבתית ויצירתיות. בנוסף, יסייעו לכם גם כושר אנליטי, כדי לנתח נכון מצבים ולמצוא פתרונות מתאימים.
קישור רלוונטי
פורום שיווק ופרסום
עיין ברשימת המוסדות האקדמיים בהם תרצה ללמוד. השאר פרטים ונציג המוסד המבוקש ייצור
עמך קשר בהקדם: