פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שירה | 01:05  22/06/08
החלטתי ללמוד חשבונאות ואני מאוד מתלבטת בין רייכמן לרופין. ידוע לי שברייכמן הרבה יותר יקר אבל אני לא יודעת אם זה אומר בהכרח שזו מכללה יותר איכותית. אני יודעת שלרופין יש הרבה יותר שנות ניסיון בלימודי החשבונאות ואחוזי המעבר שם טובים מאוד. מצד שני המרצים ברייכמן נחשבים בשוק הרבה יותר וחוטפים את הסטודנטים שם כבר בשנה א' לעבודות בחברות הגדולות. אני מאוד מבולבלת. מאוד חשוב לי ללמוד במקום טוב ואיכותי. השיקול של הכסף אומנם שיקול אבל אני חושבת שההשקעה כדאית אם רק אני אדע שזה באמת שווה את זה. אם מישהו יודע על ההעדפה מסויימת בקבלה לעבודה בין המכללות, או יכול לשפוך לי קצת אור בנושא אני אודה לו מאוד.
שירה שלום, אני מבין את לבטייך בנושא, אכן מדובר בהחלטה קשה שתשפיע על עתידך ולכן חשוב לשקול את מכלול היתרונות והחסרונות. נתחיל קודם בשאלה: למה חשבונאות? משנה לשנה הביקוש לבוגרי תכניות בחשבונאות עולה בעשרות אחוזים. מתחת לפני השטח מדובר באחוזים גבוהים יותר, שכן מקצוע ראיית החשבון צפוי לעבור בשנים הקרובות מהפכה עם כניסת תקני ה-IFRS (תקינה חשבונאית בינלאומית), ובעקבות הדרישה ההולכת וגוברת למנהלים בעלי ידע נרחב בתחום החשבונאי. כעת, ברצוני לציין כי ידועים לי אחוזי המעבר הגבוהים בבחינות הלשכה, של בוגרי חשבונאות ממכללת רופין. כיום בעקבות כניסתה של התקינה החשבונאית החדשה IFRS למשק הישראלי, אין חשיבות לאחוזי המעבר של בוגרי המוסדות האקדמיים בתוכניות חשבונאות שכן מדובר בבחינות חדשות (כבר לא רלוונטי). מצ"ב קישור לכתבה אשר בין היתר עוסקת בנושא: http://www.themarker.com/tmc/archive/arcSimplePrint.jhtml?ElementId=skira20070219_827516&ElementId=skira20070219_827516 בשנה הקרובה יפתח המחזור השלישי של תוכנית החשבונאות במרכז הבינתחומי. אומנם התוכנית צעירה, אך, חשוב לציין שהיא נבנתה בצורה כזו שתענה על דרישות השוק בעקבות כניסתה של התקינה החדשה. הקבלה לתוכנית איננה פשוטה ודורשת תחילה ציון פסיכומטרי וממוצע בגרויות גבוה. לאחר סינון ראשוני, מוזמנים המועמדים לראיון אישי עם מנהל התוכנית ועם רכזת התוכנית על מנת לבדוק את התאמתם למסלול הלימודים. ישנה חשיבות רבה לנופך האישי של כל מועמד והשתלבותו במסלול ייחודי שכזה. במרכז הבינתחומי מתגאים ומתפארים בתכנית וגם ה"תעשייה" של פירמות רואי החשבון בארץ מייחסת חשיבות רבה לתוכנית של המרכז הבינתחומי הרצליה. ה- BIG 4 (ארבעת הפירמות לראיית חשבון הגדולות בארץ, שהנן שלוחות של הפירמות הגדולות בעולם) מתייחסות אל המסלול כ"יחידת עילית" ומוקירות הערכה רבה לסגל האקדמי שמלווה את התוכנית. סגל התכנית מורכב בחלקו מרואי חשבון במשרדים המובילים. התוכנית הינה מהמובילות בארץ בתחום ה-IFRS, תחת פיקוח אקדמי ולצד וועדה מייעצת, המורכבת מבכירי ענף ראיית החשבון בישראל. עוד במהלך השנה הראשונה, התחלנו לקבל איתותים בנוגע לביקוש העצום ול"רעש" שהתוכנית עשתה בתעשייה. כבר במהלך אותה שנה הגיעו הפירמות הגדולות, אחת אחרי השנייה, למפגשי היכרות אצלנו במרכז והחלו ל"צוד" סטודנטים מהתוכנית ולהציע להם לעבור סטאז' בסיום לימודיהם. יתרה מכך, אציין שאותן הפירמות אף פתחו בפנינו את תוכניות המצטיינים שלהן ואף חיזרו אחרינו במהלך היום יום. ב- 11 ביוני חולקו מלגות לעשרה סטודנטים מצטיינים בתכנית החשבונאות מטעם משרדי רואי החשבון המובילים בישראל. עוד סימן ליוקרה וההערכה לה זוכה תכנית החשבונאות למצטיינים בבינתחומי הרצליה בקרב התעשייה. שיקול נוסף הם חיי היום יום במרכז הבינתחומי, מדובר בסביבת נטוורקינג ענפה ובמקור אדיר ליצירת קשרים חברתיים ועסקיים. ישנן פעילויות חוץ אקדמיות רבות ומיוחדות אשר מפתחות את החשיבה, הכישרון ויוצרות תחושה מרעננת ללימודים היומיומיים. מקווה שעזרתי :) בהצלחה !!! הכותב הוא סטודנט שנה ב' בבי"ס אריסון למנהל עסקים ובתכנית חשבונאות למצטיינים.
הייתי מציע לך להתייחס בעירבון מוגבל לדברים שנכתבו ולבדוק שוב באופן עצמאי. לדעתי הדרך הטובה ביותר היא להגיע למכללות שאת מתעניינת בהם ולדבר עם הסטודנטים שם. אל תאמיני לכל מה שאת קוראת בפורומים. למען גילוי נאות הכותב הוא סטודנט במכללת רמת גן
צחי | 13:02  30/06/08
אינני דובר המרכז. חשוב לציין שתגובתי התחלקה לשניים: החלק הראשון עובדתי - המציאות היא שנכסו תקנים חדשים IFRS ולכן אין להסתמך על נתוני עבר (נתמך גם בכתבה שהופיעה בדה מרקר ולא נכתבה על-ידי). החלק השני - נכתב כי כך אני מרגיש בכל יום שאני מגיע ללימודים במרכז הבינתחומי, זוהי המציאות היומיומית. רבים נוטים לחשוב שהמרכז הוא מקום לעשירון העליון אך זוהי איננה המציאות. בפועל לומדים במרכז אנשים איכותיים שמגיעים מכל שכבות החברה. רבים מהסטודנטים הינם אנשי קבע, קצינים ובוגרי יחידות מובחרות. ישנן מלגות רבות שמחולוקת בגין הצטיינות בלימודים, תרומה לחברה ועוד. באופן אישי אני מאוד מסכים שרצוי להגיע ליום פתוח ולדבר עם סטודנטים ולספוג קצת מהאווירה, כך אני עשיתי ובגלל זה נרשמתי למרכז הבינתחומי.
סגור