פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום לכולם, אני חדשה פה. יש לי כמה שאלות על רואה חשבון: 1.מכללה למינהל בחיפה, נחשבת טובה בחשבונאות? זה כמו מכללה למנהל בראשון לציון , רק סניף חיפה? ראיתי אתר של מכללה למנהל חיפה שתנאי קבלה הם מבחן כניסה וראיון אישי, האם זה בכל מכללות ככה או ששם תנאי קבלה אחרים? 2. קראתי כמה עמודים אחורה בפורום וראיתי והכניסו איזשהו שינוי בחשבונאות. רציתי לברר מהו? האם אתם יכולים קצת לספר עליו, על מנת שיוכל לברר עליו באוניברסיטה פתוחה או במללה למנהל חיפה שהם עברו לשינוי זה. פשוט לא כל כך הבנתי מהו שינוי מעמודים קודמים. 3.כמה מבחני חוץ אני צריכה לעשות על מנת לקבל רישיון? מהו זמן מקסימלי שאני צריכה לעבור אותם?(אני מתכוונת לזה שאם אני לא אעבור איזהו מבחן מפעם ראשון, אז כמה נסינות מקסימום יש לי עוד על מנת שיוכל לקבל רישיון) אם אני לא אעבור אותם, האם יוכל לעבוד בתור כלכלנית?אם לא אעבור מבחנים, אז באופן פטרמלי יהי לי תואר B.A. בחשבונאות ללא רישיון? האם מומלץ ללמוד בואניברסיטת פתוחה או לא, מבחינת מעסיקים? סליחה על אורך הודעה ותודה מראש.
בלה בלה | 00:58  02/07/08
מבין מה שהצעת תלמדי במכללה ולא בפתוחה כי יהיה לך קשהבפתוחה, הרי מדובר בלימודים עצמאיים ואת רוצה לסיים את התואר מהר, לא? בנוסף כן חשוב המוניטין של המוסד שבו למדת ושלישית השינוי נקרא "מעבר לתקינה החדשה" כלומר לומדים כעת כללי חשבונאות חדשים ורצוי ללמוד במכללה כי הם בטח יותר מעודכנים מספרי האוני'... המככלה למנהל יש מרצים טובים ואחוז מעבר גבוה וגם מוניטין. אם תלמדי במכללה תצטרכי לעשות אחרי תואר שנת השלמה ואז תגשי ל- 2 מבחני מועצה. מותר הרבה פעמים לעבור מבחנים לפחות 50. אם לא תעברי את המבחנים יהיה לך תואר ראשוןואכן ללא רישיון אך תהיי אקדמאית ותשתלבי איפה שהוא כמו מנהל חשבונות מדופלם, ועוד תפקידים אך עשיין לא תהיי רו"ח ולא תחתמי על דוחות. לגבי כלכלנית- השאלה אם את משלבת בלימודי חשבונאות גם חוג בכלכלה? וגם אם כן... אם לא ידעת עד עכשיו אז הגיע הזמן שתדעי שלימודי כלכלה זה תאוריה ולא מקצוע אז אולי תמצאי עבודה אך זוטרה. בהצלחה
המכללה למנהל בחיפה היא שלוחה של האונ' הפתוחה ולא של המכללה בראשון,נכון זה אותו שם אבל את צריכה להבין שפעם זה היה שייך למכללה וכיום לא..רק השם נשאר זהה. לא משנה איפה תבחרי אם באונ' הפתוחה ואם במכללה למנהל בחיפה תאלצי להתמודד מול 15/16 בחינות(לא זוכר בוודאות). למיטב ידעתי מבחינת חברות הרו"ח יהייה לך יותר קשה להתקבל במידה ותסיימי מסלול בשני המוסדות בהשוואה למוסדות אחרים למרות שבפתוחה הלימודים עצמם יותר קשים ונדרש ממך המון השקעה. קחי את זה בחשבון ותבדקי אם אולי עדיף לך ללמוד במוסד אקדמי אחר שהוא לא שלוחה של האונ' הפתוחה.
רו"ח איל שרבי | 16:54  06/07/08
אני שמח על שאלות ולא משנה אורכן... 1. לצערי אני לא יכול להמליץ. 2. השינוי הגדול שחל הוא אימוץ התקינה הבינלאומית. כיוון שהמועצה (הגוף הבוחן) אימצה גם היא את התקינה כל המוסדות המלמדים חשבונאות צריכים לעבור את השינוי ולמיטב ידיעתי כבר עברו את השינוי. חשוב לציין שהשינוי בחלקו מדורג. 3. סטודנט שלומד במסלול אקדמי מסיים את שנה ג' שלו שבסיומה הוא זכאי לתואר BA. כדי לגשת למבחני המועצה הוא צריך לעבור גם שנת השלמה (מחוץ לתואר) ואם הוא סיים אותה בהצלחה הוא רשאי לגשת לשני מבחני מועצה סופיים בביקורת מתקדמת ובפיננסית מתקדמת. שוב אלו מבחנים חיצוניים שאינם קשורים למוסד הלימוד. מי שלא עובר יכול לגשת שוב במועד הבא (אחת לחצי שנה). לגבי המלצות למוסד כזה או אחר אני לא יכול לענות, לכל דבר יש יתרונות וחסרונות ואת מוזמנת לקרוא בפורום... בהצלחה!!
סגור