פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום לכולם!!! התקבלתי ללימודי חשבונאות באוניברסיטה העברית התחום עצמו מאוד מעניין אותי אבל יש לי חשש גדול להתחיל כיוון שרמת המתמטיקה שלי לא גבוהה במיוחד עשיתי בגרות בתיכון וקיבלתי 100 ב-3 יח"ל לאחר השיחרור עשיתי קורס 5 יח"ל אך לא ניגשתי למבחן כיוון שהעדפתי לגשת לפסיכומטרי באותה תקופה, עליי לציין שהפסיכומטרי שלי גבוה. האם התחום מצריך ידע מתמטי רחב מאוד? האם הלימודים עצמם קשים מאוד? האם גם אדם עם רקע יחסית חלש בתחום המתמטיקה יכול גם לצלוח את התואר הנ"ל? אודה לכם מאוד על כל מענה אפשרי זה יעזור לי רבות בגיבוש ההחלטה הסופית!!!
רו"ח שרבי איל | 15:05  25/08/08
חשבונאות היא שפה המצריכה חשיבה לוגית וריאלית ולא ידע מתמטי. יש יתרון לאלו שיש להם ידע במתמטיקה כי זה מראה את יכולת החשיבה שלהם, אולם לא מן הנמנע שמי שעשה 3 יחידות יצליח בתחום. שוב, חשבונאות היא לא מתמטיקה היא שפה אומנם שפה ריאלית אבל עדיין שפה. החשבונאות אינה רק חישובים היא בנויה מהרבה קורסים משפטיים והומאניים כגון - ביקורת, מיסים,דיני תאגידים וכד'. לימודי החשבונאות הם לימודים קשים וארוכים, אך כפי שאמרתי כאן אני סבור כי אם יש לך ידע בסיסי חשיבה לוגית ריאלית ומוטיבציה אתה יכול להצליח. כמו בכל דבר אם אתה מרגיש שיש לך חוסר אתה אולי תאלץ להתאמץ יותר, קח את זה בחשבון ורוץ קדימה....
א' אבל לא של קצב | 15:28  25/08/08
אני מהחלט מבינה את החששות שלך, גם לי היו כאלה.. ראשית אם התקבלת אז סימן שאת מתיאמה :). שנית אם יש לך פסיכו' גבוה אז זה גם אומר שמבחינת חשיבה זה בסדר.. ושלישית הכל שטויות, אפשר ללמוד גם באוני' הפתוחה. אוכל לומר לך שמדובר בחשבוןומכאן באה המילה חשבונאות. חיבור וחיסור (כמו בחשבון מכולת)ואין יותר מזה כלום אלא אם כן לקחת על עצמך כלכלה. כמי שבאה מתחום מדעי אוכל לומר לך שזה לא מצריך חשיבה מדעית כמו בכימיה , פיסיקה וכו'.שישאלו שאלות חשיבה שצריך לשבור את הראש אלא מדובר בצורך לזכור כללים או רצף פקודות שיש לבצע על מנת להגיע לתוצאה. אז בעצם זה מצריך זיכרון חזק, יכולת למלא אחר רצף פקודות ולוגיקה למרות שאם תלמדי כמו תוכי גם תצליחי.. זה הכל טכני. ברור שככל שיש הבנה אז זה פחות נראה רשימת מכולת... זה מעין הנהלת חשבונות ברמה גבוה מאוד.. וכל היום יושבים ומחסרים (שיעורים דיי משעממים את כולם) וצריך תחת גדול.
המתמטיקה לצורך חשבונאות בסיסית לחלוטין הלוואי שזאת היתה הבעיה... אם את לומדת כלכלה-חשבונאות , אז שם המתמטיקה טיפה יותר מתקדמת , קצת לגזור , קצת משוואות, גרפים, והוכחות מתמטיות לא רציניות. העיקר שאת חושבת שאת אוהבת חשבונאות (:
סגור