פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שאלה למי שמבין:איך המוניטין של המסלול בחשבונאות בבין תחומי בהרצליה?האם אפשר למצוא סטאז' במשרדים הגדולים?
גאי | 18:28  03/03/09
המוניטין במשרדים הגדולים הוא בד"כ של יוצאי אוני' ... ת"א וירושלים קודם, אח"כ בר אילן ובן גוריון ... אח"כ המכללה למנהל ואח"כ יתר המכללות שקר למינהם... כמובן שזה לא הדבר היחיד שקובע ... גם לציונים ולראיון משקל שווה. מהסדר הנ"ל ניתן להבין את מיקומו של סטודנט יוצא הבין תחומי בתחתית שרשרת המזון. אבל באמת שזה לא משהו רשמי. אני מכיר אנשים שלמדו באונו ובמכללות לא מוכרות יחסית שהתקבלו לעבוד במשרד גדול... פשוט אין הרבה כאלה.
ואם הכסף לא יגיע אלי בקרוב , אני סוגר להם את המקום ! אף אחד לא חושב להתעסק אפילו עם הבורר ! ברור ??!!!
יוצאי מכללות מרוויחים פחות שבשוק. יש הרבה מחקרים על זה.
אמנון | 14:42  14/03/09
http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1151583
היי רונן אני סטודנט לחשבונאות שנה ג בבינתחומי. המחזור הראשון של חשבונאות בבינתחומי. ברשותך, יש לי תשובה קצת יותר רצינית ומבוססת מהתשובה פה של קודמי. קודם כל, חשוב לציין הרוב המוחלט של המסלול שלי (אלה שגאי טען כי הם בתחתית שרשרת המזון) כבר חתם במשרדים הגדולים. אגב, עוד בשנה שנייה. אני אספר לך כמה דברים על המסלול בבינתחומי ואתה תחליט לבד מה אתה חושב על המוניטין. באמצע שנה ראשונה הגיעו אלינו חמשת המשרדים הגדולים (בחמישה מפגשים שונים) ולאחר התכנסות וכיבוד קיבלנו מכל משרד הצאה למה כדאי לבוא להתמחות אצלו ועם איזה חברות הם עובדים. כן כן, הם באו אלינו כדי לגייס אותנו לסטאז, את אותם סטודנטים מתחתית שרשרת המזון... לגבי הלימודים והתכנים הנלמדים. אם אתה הולך ללמוד חשבונאות אתה בטח יודע ושמעת על ה IFRS. התקנים הבינלאומיים החדשים (אותם IFRS) הם התקנים היחידים בהם מותר לחברות ציבוריות לדווח החל מ 2008, בהתחלה עם הקלות מסוימות. מנהל התוכנית בחשבונאות הוא שלומי שוב, אדם שאני מאוד מעריך באופן אישי וגם אחד האנשים המעורים ביותר בכל נושא ה IFRS. הוא כתב ספר על התקינה החדשה וקיבל על כך פרס מלשכת רואי חשבון, כותב טורים נחשבים ובנה את התוכנית בחשבונאות בהתבסס על התקנים החדשים בלבד! ולכן היום, לדעתי, מדובר בתוכנית המתקדמת ביותר בארץ לחשבונאות. אגב, סתם לידע כללי, יש לי חבר שנמצא כרגע בשנת השלמה באוניברסיטה מובילה בארץ וכשהייתי במילואים הוא הציע לעזור לי ולתת לי חומר בקורס שעשיתי. באותה שיחה איתו התברר לי שהוא למד את כל התקנים הישנים, משמע, את התקינה הישראלית, שאינה מקובלת יותר בישראל בחברות ציבוריות. ידידה שלי שלומדת בפתוחה גם עדיין לומדת את התקנים הישראלים. אני שואל אותך מה המוניטין של מוסד לימודים שמלמד משהו שאינו רלוונטי, משהו שגורם לך לבזבז זמן, עצבים וכסף?? מה המוניטין של מוסד לימודים שאינו מעדכן את תוכניות הלימודים שלו בזמן? איזה יחס וכבוד הוא רוכש לסטודנטים שלו כשהוא מלמד אותם משהו שגוי ביודעין... אגב, אותם חברים יצטרכו ללמוד את כל התקינה הבינלאומית בהמשך כי עליה הם ייבחנו בבחינות הלשכה, ובאמצעות התקינה הזו הם ינתחו דוחות של חברות בחייהם המקצועיים. זו תשובה רצינית ממישהו שמבין. אשמח לתת לך עוד המון מידע אם תצטרך. שיהיה המון בהצלחה בכל דרך ומסד לימודים שתבחר
בחינות מועצה של 2009 מבוססות על תקינה בינ"ל בלבד ! אני לומד באוני' בר אילן , אין תקינה ישראלית, אלא בינ"ל בלבד ... כך גם כל סטודנט בשנה רביעית שניגש ב-2009 ... פשוט כי זה הסילבוס של המועצה. אז תפסיק להתלהב שרק בבינתחומי לומדים את התקינה הכי עדכנית , ואתם באמת במקום יחסית לא משהו בדירוג ... כל האוני' עדיפות ללא ספק. אז מה אם באו אליכם המשרדים בשנה ב , אצל כולם זה היה עוד בשנה א !
גאי | 16:22  04/03/09
אתה לא עובד במשרד... בגלל זה אתה מדבר שטויות. אתה מבין שמי שלא לומד תקינה ישראלית לא יודע לעשות חברות פרטיות ? החלוקה היא 90% חברות פרטיות - שהדוחות שלהן נעשות בהתאם לתקינה ישראלית, 10% הנותרים הם חברות ציבוריות - לפי תקינה בינ"ל כאמור. מי שלמד עד עכשיו ישראלית, הרויח ולא הפסיד ... חוצמזה שהוא ילמד קצת יותר כדי להשלים בשנת השלמה את הנדרש בסילבוס של המבחני מועצה לפי התקינה הבינ"ל בלבד.
אם באו אליכם בשנה שניה זה כבר אחרי שעברו במוסדות אחרים, כי בתל אביב ירושלים והמכללה למינהל זה כבר בשנה ראשונה. ושלומי שוב באמת טוב אבל שלומי שוב לא יכול ללמד הכל - כל המרצים שלכם ללא יוצא מן הכלל הם מהמכללה למינהל וגם בוגרים של המכללה למינהל (כולל שלומי שוב) אז תחשוב לבד איפה טוב יותר!
סגור